Hur mycket har ni i blancolån utöver bolånet?

Jag gjorde kalkylen med 1100000i blanko och hamnade långt i det gröna. :) Men enligt annan medlem skulle det finnas ett tak på 500000kr. Obs så klart man kan mer som man samlar på sig efter man fått bolånet.
Ja jag är mycket sugen på köpa en bostadsrätt men hade önskat öka mitt lån för få ner kostnaden men har "bara" 400 i skuld idag så känns som är bäst att avvakta att höja till efter bolån i så fall.

Ja mycket beror ju såklart på inkomsten. Tycker kalkylen som LF har på sin hemsida är bra och verkar stämma rätt bra överens med vad man får för svar när man pratar direkt med banken.
Låter ju bra. Jag har en inkomst på ca 470' och ensam utan barn så låg bra över i det "gröna" även om jag skrev in t ex 600' i skulder, nu har jag inte det utan var mer nyfiken vart smärtgränsen går i deras kalkyl.

270 blanco, sambo runt samma.. tillsammans bolån 3,6

Hoppas det löser sig!! Får man fråga om era förutsättningar? Inkomst etc
Och vilken bank

tror vi båda låg på ucbetyg 0.7.
Har 1,9 miljoner i bolån och huset enligt SBAB var värderat till
3.3 miljoner. Så banken är SBAB och inkomst 1, 28 000 innan skatt. Inkomst 2, 47 000 innan skatt, 4 barn.
nu har vi dock blivit erbjuden att köpa ett nytt hus, men våra förutsättningar kanske ser bättre ut med 400 i blanco istället för miljonen

74k ish. Bolån på cirkus 2.1m, Men kommer baka in blancot i bolånet asap nu när vi fått en värdering på bostaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp