Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket har dina skulder minskat/ökat?

* TRÅDEN ÄR FÖR ATT LÄMNA TIPS TILL ANDRA*

Som rubriken lyder,
Hur länge har ni haft era skulder ?
Vad är totalen ?
Hur många år är det kvar till du når 0kr?
Hur gjorde/gör ni för att betala så mycket som ni kan?
Tips på hur man kan lägga upp månaderna?

själv hade jag 1 miljon plus för ca 6 år sedan.
Skuldfri idag och känns guld sedan 2 år tillbaka utan skuldsanering.
Jag jobbade ihjäl mig nästan, satt upp tydliga mål, betalade det som kostade mest, vissa saker gick vidare men lyckades bibehålla avbetalningsplaner.

har 1 år kvar på de sista betalningsanmärkningarna men det var värt att få dem när man kollar tillbaka och inser att annars hade man inte lyckats.

Det började med kontokredit kopplat till enskild firma för 15 år a 100 000kr.
Sedan tillbaka till skolbanken för att få bättre lön och inte anpassade livstilen under studietiden.
Efter studierna blev det rena flytt karusellen för att komma till nästa jobb arbetsplats. (Och lånade till flytt, dubbelhyra mm)

Under tiden ökade skuldbördan till 350 000kr. Blundade totalt. Måste leva ju (siken inre dialog man har ibland...). Familjen spridd över världen och jag var den enda som kunde resa mycket; ökade kostnader. Reste minst 3ggr per år.
Sedan 2017 ca 650 000kr i skuld. Ännu bättre jobb; högre skuldutrymme. Köpte hus. Som alltid kan förbättras. Renoveringar för 450 000kr. Bilbyten som kostade minst 150 000kr.
Ramlade på botten 2020 efter burnout och lägre inkomst under 2 år. Katastof; 1 445 000kr i skuld. Det blev min wake up call.

Nu på väg till att kunna spara på riktigt. Fick höja bolån. Numera 1 118 000 i rena blanko/krediter.
Hoppas kunna bli skuldfri inom 5 år genom att spara och placera och hela tiden omförhandla lånen.
Har kunnat hålla mig ifrån KF men det var nära. Hade som mest 3 inkasso ärenden.
Nordax räddade min ekonomi.
Nu är det dags för nästa steg.

Har haft skulder sen 2017 när jag var 22. Dem har ökat upp till över 900 000 kr pågrund av nya lån och hög ränta och kommer att fortsätta att öka. Så hoppas på att få skuldsanering annars så får jag betala av på skulderna i resten av mitt liv. Jag har helt enkelt jobbat heltid under dessa år och försökt betala av det jag kunnat men ändå inte lyckats ändra tillvaron omkring omständigheterna under några år. Det är nu det senaste året som jag börjat lära mig att hantera pengarna bättre.

Senast ändrad:
Hade 480 000 - 490 000 kr för 3 månader sen när mitt spelmissbruk kom fram.

Nu runt 348 000

Jag sitter nog runt 250-320K just nu. Började när jag var 18 försöker lösa allt konstant men går alltid åt helvete. Funderar på att släppa till löneutmätning och leva på minimum, kommer kunna betala bort ca 100K på det i Juni

Jag sitter nog runt 250-320K just nu. Började när jag var 18 försöker lösa allt konstant men går alltid åt helvete. Funderar på att släppa till löneutmätning och leva på minimum, kommer kunna betala bort ca 100K på det i Juni
Skulle faktiskt säga du gör rätt , för när man har din skuld bild , kanske låter fel att säga lite ! Men risken är att man ta nya lån för att täcka dom gamla ! Skulle rekommendera dig att göra det faktiskt ! Ångrar jag inte släppte mina lån o det läget faktiskt !

Skulle faktiskt säga du gör rätt , för när man har din skuld bild , kanske låter fel att säga lite ! Men risken är att man ta nya lån för att täcka dom gamla ! Skulle rekommendera dig att göra det faktiskt ! Ångrar jag inte släppte mina lån o det läget faktiskt !
De jag tänker ochså. Släppt nästan allt till Inkasso för att inte kunna ta nya lån när de är bort betalda. Men Gothia kn*lla mig med 3500kr i månaden. Har ca 4/5st som inte gått dit än. Dock kommer jag nog släppa allt som inte syns på UC och sen hoppas på fast löneutmätning och jobba extra så kan jag leva som vanligt endå.

Har inget av värde, äger en TV och en telefon. Hyr i andra hand. Hyra på ca 8000kr (finns ingen annan stans jag kan flytta och tänker inte flytta hem igen pga mitt välmående är bättre nu än innan)
Tillägga är att jag är i tidig 20 års ålder.
Har ett lån med borgenär som jag inte kommer släppa pga att det påverkar även borgenären. Så det enda jag inte kommer släppa är det lånet då jag inte vill förstöra för någon annan.
Jag har satt mig i skiten igen och jag är bestämd att jag ska lösa skiten denna gång utan att blanda in någon annan.

De jag tänker ochså. Släppt nästan allt till Inkasso för att inte kunna ta nya lån när de är bort betalda. Men Gothia kn*lla mig med 3500kr i månaden. Har ca 4/5st som inte gått dit än. Dock kommer jag nog släppa allt som inte syns på UC och sen hoppas på fast löneutmätning och jobba extra så kan jag leva som vanligt endå.
Du gör helt rätt ! Det är i den sitsen du är i och dom summorna man ska släppa taget ! Helt rätt tänkt !

Har inget av värde, äger en TV och en telefon. Hyr i andra hand. Hyra på ca 8000kr (finns ingen annan stans jag kan flytta och tänker inte flytta hem igen pga mitt välmående är bättre nu än innan)
Tillägga är att jag är i tidig 20 års ålder.
Har ett lån med borgenär som jag inte kommer släppa pga att det påverkar även borgenären. Så det enda jag inte kommer släppa är det lånet då jag inte vill förstöra för någon annan.
Jag har satt mig i skiten igen och jag är bestämd att jag ska lösa skiten denna gång utan att blanda in någon annan.
Du kan också jämka sen så går det ännu snabbare :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp