Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket fickpengar per vecka

Fickpengar är väl till ute lunch, godis och allt annat skit som inte är nödvändigt att köpa men man ändå gör.
Kläder är nödvändigt för dem flesta, men kanske inget man köper varje månad. och därför inte iheller fickpengar som bekostar i min bok.

Skulle nog vilja påstå att de flesta veckorna landar det på ca 300-400kr för min del.

Fredag är oftast dagen för mig när det går mest ”fickpengar” då tar jag gärna en lunch med kollegorna och 2-3-4 öl på en AW efter jobbet med kollegor eller vänner (ofta som tur är, är det billigare hak med aw-priser på 39-59kr ölen)

Men fredagen är också i regel den enda dagen på veckan som det går åt fickpengar för mig. Vill ha det så också. Värderar både det sociala utanför arbetstid, men också lite kall pilsner efter jobbveckan är klar.

godis/chips/läsk etc har jag aldrig brytt mig om eller gillat speciellt mycket. Varken bra eller dåliga månader ekonomiskt.

Men alltså vad gör ni för 1000 spänn i veckan?
Tycker de låter galet mycket. .
Men sedan varken ser jag någon vits med bio besök eller dricker alkohol etc.

Har man så mycket pengar över till rent lek varje vecka, borde man varken behöva lån eller ha skulder
Blir väl minst ett restaurangbesök med frun, och nån familjeaktivitet med de snart vuxna barnen, kan vara en bio följt av käk med allihop exempelvis, eller gå spontant bowla/biljard, fika, mcdonalds, nån månad köpte jag en ny löparklocka, kan vara gå på en spelning, teater, museum eller ta en öl med vänner. Köpte ny fräsigare resväska nyligen, kan vara pocketbok, varmkorv, födelsedagspresent, blommor, ny rakmaskin, mobiltelefonskal, lampa från second hand, kan vara glass, ja lite av varje. Har då inget problem hitta saker bränna det på. Sen snus då.

Känner bara att jag är glad över att vara introvert med introverta barn, de verkar billigast så
Ingen av oss skulle palla att gå ut en gång i veckan. De tar för mycket energi!
Åh tid, tid som inte finns för oss iallafall med barn, djur, jobb, plugg och ett hem att sköta.

Denna vecka har jag varit till badhuset i 2h. Det är enda gången jag spenderat tid med andra utanför familjen, då med killens bonussyster.
I övrigt gått på ett prov och arbetat ett arbetsplats.
Vill inte se mer människor denna vecka!

Badhuset kostade 0kr då de är en förmån i mitt jobb. Denna vecka har jag alltså spenderat 0kr i "fickpeng".
Om man inte räknar med ett tuggben till hunden för 40:- det kanske borde räknas?

Nästa vecka ser med ut att bli 0kr.

Jo alla ska göra som de orkar och vill. Finns inget rätt/fel där. Tycker bara det drar iväg pengamässigt. Eller kanske inte. Jag har ju funderat på minska ned för att snabba upp betalningstakten på mitt blanco lån, som jag redan nu extra amorterar på. Men har svårt skära bort något och spontant känns som flera i bekantskapskretsen har snäppet högre utgift i denna kategori. Eller om det är inbillning bara. Fast utifrån svaren i denna tråd kanske det är rimligt dra ned en tusing och bli skuldfri snabbare. Balansgång det där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp