Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket fickpengar per vecka

Hur mycket fickpengar tycker ni är rimligt? Filar på årets budget och har nu 1000 kr per vecka i den kategorin. Förstås vill man ju extra amortera så mycket som möjligt, men vill göra en realistisk budget. Kommer något oväntat ryker ju så klart dessa pengar först. Hit räknar jag snus, bio, fika, teknikprylar, event, presenter etc.

4000:- i månaden tycker jag är galet mycket som fickpeng.
Skulle jag o sambon ha det är det 8000 i månaden.

Skulle säga att vi snarare har 1000-1500 i månaden var. De hade även de gått att minska.

Presenter till andra osv tas från hushållsbudgeten. Men annars är det gym, snus (för hans del) Spotify, storytel, andra streamingtjänster osv som räknas in i fickpengar. Då de är rena nöjen.

Skulle nog ändå säga att 1000spänn per vecka är rätt så rimligt idag. Märker man snabbt när man börjar göra något, allt är så satans dyrt dessa tider.
Med en hyffsat bra/normal inkomst så är det inga problem med den summan per månad heller och även ha en bra spar budget.

Men alltså vad gör ni för 1000 spänn i veckan?
Tycker de låter galet mycket. .
Men sedan varken ser jag någon vits med bio besök eller dricker alkohol etc.

Har man så mycket pengar över till rent lek varje vecka, borde man varken behöva lån eller ha skulder

Men alltså vad gör ni för 1000 spänn i veckan?
Tycker de låter galet mycket. .
Men sedan varken ser jag någon vits med bio besök eller dricker alkohol etc.

Har man så mycket pengar över till rent lek varje vecka, borde man varken behöva lån eller ha skulder
Håller med, jag vet inte ens vad jag skulle göra för att bränna 1000 på en vecka...så tråkig är jag kanske :facejoy:

Fickpengar, är de till läsk osv också då eller? Isåfall går de ju undan

Drar iväg rätt snabbt om man har barn också.
Jag har barn.

Gör ändå inte av med 1000:- i veckan på fickpengar till mig.

Mina stora får sitt CSN varje månad 1250:-
Det får de även köpa kläder för

Som sagt, skulle jag o killen ha 1000 var i veckan är de 8000 i månaden.
Hade fasiken gråtit av ångest om vi slänger 8000 på absolut inget mer än godis, bio och annat skit.

Bara tobak är ca 500spänn i veckan för mig. Lite extremt kanske :facejoy:

Jag har två barn, pengarna de suger ur mitt konto är en annan diskussion :facejoy:Fickpengar tolkar jag som pengar jag spenderar på mig själv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp