Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mycket får man låna? (% av årsinkomst)

Jag skulle gissa på att samtliga banker har en mall att gå efter när det gäller hur stort ett blancolån får vara. Jag undrar helt enkelt, vad brukar taket ligga på? 60% av årsinkomsten, 70%, 80% ?
Detta gäller nylån och inte något samlingslån

Ni som nyligen tagit större lån får gärna dela med er av vad er bank gav er.

Har inte nyligen lånat men har förr fått tillsakt mig att det är i nivån 50 - 60 % av taxerad inkomst totalt blancolån som gäller. Sen påverkar ju andra faktorer.

Har inte nyligen lånat men har förr fått tillsakt mig att det är i nivån 50 - 60 % av taxerad inkomst totalt blancolån som gäller. Sen påverkar ju andra faktorer.

Jag har också fått liknande svar när jag har frågat runt. Vissa kan godkänna uppåt 80% av taxerad inkomst. De flesta godkänner tyvärr
inte lån om man har ett underskott som är över 20% av inkomsten.

Jag kommer söka ett lån på 250 000 kr i oktober, då min sista bet anm försvinner. Då kommer läget se ut så här efter årets deklaration:

2014: Inkomst: 412k Underskott: 10k Krediter: 5k maxat (kontokredit swedbank)
2013: Inkomst: 380k Underskott: 1k Krediter: 5k maxat (kontokredit swedbank)

Inga övriga lån som syns. 2 st blanka UC förfrågningar från Collector / Svea Ekonomi

Tanken är att söka hos Ica Banken, med en rörlig ränta på 5,6%. Men då de har hyfsad låg blanco ränta, så antar jag att deras krav är lite högre, än tex bank Norwegian.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp