Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur Mkt har ni att röra er med?

Räkna förut, denna månaden om jag skall komma ikapp, betala allt och använda lön som enda inkomst -7800 ca

Så om man har skuldsanering kan man käka mat för 4500 spänn/månad , samt ha ett intresse för 3000/månad?
Jag tycker att det låter högt, mitt förbehåll är 5000 kr och min buffert 900 kr och i det ska allt ingå mat och räkningar och övrigt.

Just nu har jag inledande skuldsanering. Kommer betala 2000 kr mera från juli månad. Så efter allt är betalt,räkningar och busskort så har jag cirka 3000 - 3500 för mat. 2000 - 3000 kr för mitt intresse. 1000 kr för hämtmat. Och sen kan det bli cirka 2000- 3000 kr för annat som hygien, godis, alcohol, buffert etc. Helt enkelt skiftar beroende på hur mycket jag planerar min buffert. Min sambo och jag delar även kostnaderna. Så skulle tro att matkostnaderna går upp mot 7000 - 8000 inklusive hämtmaten. Sen betalar han också för sitt eget.
Har jag uppfattat dig rätt om att du kan lägga ut mellan 3500 till 4500 på mat varje månad, mellan 2000 och 3000 kr på intresse varje månad, mellan 2000 och 3000 kr på hygien och övrigt varje månad? Dvs som lägst 7500 och som mest 10500 varje månad utöver boende, busskort och räkningar och det med inledande skusan?
Av ren nyfikenhet - hur klarar du det om du har ett förbehållsbelopp på max 5157 kr som ska gå till allt som inte är boende och busskort?

Jag tycker att det låter högt, mitt förbehåll är 5000 kr och min buffert 900 kr och i det ska allt ingå mat och räkningar och övrigt.
Så var det initialt ju…när Du påbörjade sin skuldsanering, men icke nu… ;)

Har jag uppfattat dig rätt om att du kan lägga ut mellan 3500 till 4500 på mat varje månad, mellan 2000 och 3000 kr på intresse varje månad, mellan 2000 och 3000 kr på hygien och övrigt varje månad? Dvs som lägst 7500 och som mest 10500 varje månad utöver boende, busskort och räkningar och det med inledande skusan?
Av ren nyfikenhet - hur klarar du det om du har ett förbehållsbelopp på max 5157 kr som ska gå till allt som inte är boende och busskort?
Jag betalar 3500 kr för hyran. Skuldsanering är 6083 kr just för tillfället. Kommer betala lite mer än 8000 kr när betalplanen börjar. Sen 850 kr för busskortet. Samt andra extra utgifter. Sen så försöker jag ha minst 3000 kr för mat. Och min sambo står för resten av maten och hyran och sina utgifter. Och sen ser jag hur mycket jag kan lägga på det jag vill. Min ordinarie lön efter skatt är runt 19500. Så betalplanen kommer utgå från hur min och min sambos lön ser ut.

Senast ändrad:
Jag betalar 3500 kr för hyran. Skuldsanering är 6083 kr just för tillfället. Kommer betala lite mer än 8000 kr när betalplanen börjar. Sen 850 kr för busskortet. Samt andra extra utgifter. Sen så försöker jag ha minst 3000 kr för mat. Och min sambo står för resten av maten och hyran och sina utgifter. Och sen ser jag hur mycket jag kan lägga på det jag vill. Min ordinarie lön efter skatt är runt 19500. Så betalplanen kommer utgå från hur min och min sambos lön ser ut.
Okej. Tror fortfarande inte riktigt att jag förstår :) Då förbehållsbelopp man max får behålla (som singel) är 5157 plus det man betalar i hyra. Sedan får man behålla summan som det kostar att ta sig till jobbet, en buffertpeng samt en peng om man har extra utgifter.
Och jag har uppfattat saken rätt får man en lägre summan än just 5157 om man är sambo. Så det är där jag inte riktigt får ihop det och av ren nyfikenhet så undrar jag hur mycket du får behålla minus hyran på 3500 och busskortet på 850 (vill minnas att du skrev det) samt buffertpeng? Du behöver såklart inte svara :)

Och som sagt - jag frågar bara av ren nyfikenhet inte för att ifrågasätta. Vill bara vara tydlig med det :)

Okej. Tror fortfarande inte riktigt att jag förstår :) Då förbehållsbelopp man max får behålla (som singel) är 5157 plus det man betalar i hyra. Sedan får man behålla summan som det kostar att ta sig till jobbet, en buffertpeng samt en peng om man har extra utgifter.
Och jag har uppfattat saken rätt får man en lägre summan än just 5157 om man är sambo. Så det är där jag inte riktigt får ihop det och av ren nyfikenhet så undrar jag hur mycket du får behålla minus hyran på 3500 och busskortet på 850 (vill minnas att du skrev det) samt buffertpeng? Du behöver såklart inte svara :)

Och som sagt - jag frågar bara av ren nyfikenhet inte för att ifrågasätta. Vill bara vara tydlig med det :)
Jag tror i

Det står 795 kr för busskort
Sen 300 kr högkostnadsrisk
Och sen samma kostnader för min partner och 800 kr i buffertSen så kanske dem räknar med hela hyran på 6300 kr. El och internet går upp mot 7000 kr. Tror inte det räknas. Mina andra räkningar så som mobil, prenumerationer, akassa tror jag inte räknas med heller. Så inte helt säker på hur dem räknar ut allt men dem har utgått från min lön och vad min sambo tjänat i genomsnitt varje månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp