Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur Mkt har ni att röra er med?

Hej! Vill först och främst be om ursäkt för tidigare kommentarer om att vara "besserwisser" eller vara dryg eller liknande. Vet att några har varit sur på att jag har sagt mina raka åsikter. Men har själv mått dåligt och inser nu att jag ska vara med ödmjuk över att alla har sin egna resa att göra ❤️

Men min fråga är i denna tråd att se hur mkt var och en har att röra sig med efter alla räkningar är betalda? Jag har ca 14k och har då ett lån på 169k som jag betalar 2k i månaden för.
Hur mkt brukar ni budgetera för mat?
Kläder?
Aktiviteter?
Sparande?
Övrigt?

Vi kan ju göra en liten "lyxfällan" tavla och jämföra? / himme11

Mellan 20 000 - 25 000:-, avsätter 11 000:- mån i mat/drivmedel.
Har 5000 :- som ligger för när man behöver kläder, aktiviteter osv (används inte varje månad).
Resten åker in på sparkontot.

Mellan 3.000kr-5.000kr efter allt är betalt. Väljer att amortera extra på mina lån så inget sparande just nu eftersom jag fokuserar först på att bli skuldfri.

Får ut ca 32.000kr lägger 22.000kr-24,000kr på lån och ca 5.000kr på övriga räkningar med hyran.

Mat behöver jag inte lägga mycket pengar för jobbar borta och får mat på jobbet.

svår fråga, mina lån kostar mer än vad jag får i lön, jag har alltid utrymme på mina kreditkort och kan göra större inköp utan att tänka så mycket på det.
att sätta en budget på mat det gör jag inte, vi handlar redan i en billig affär, köper mycket reavaror och nedsatta varor med kort datum, ändå så blir det en hel del pengar på mat varje månad.
bensin är en väldigt stor kostnad för mig varje månad då jag har långt till jobbet, men jag kan inte riktigt göra något åt det, nu blev bilen en extra stor minuspost då jag köpte en ny för tre veckor sedan, den har redan hunnit gå sönder två gånger och inköp av nya sommardäck på det gör att jag får räkna lite extra på hur jag ska kunna betala alla räkningar kommande månader

Jag har skuldsanering och lägger efter alla räkningar är betalda:
Mat 1500-2000
Kläder 0
Nöjen 1500
Sparande upp till 4000

Drar ner på sparande om det dyker upp någon utgift utöver det vanliga.

Jag har skuldsanering och lägger efter alla räkningar är betalda:
Mat 1500-2000
Kläder 0
Nöjen 1500
Sparande upp till 4000

Drar ner på sparande om det dyker upp någon utgift utöver det vanliga.
måste fråga;
hur kan du ha så mycket sparande när du har skuldsanering?

måste fråga;
hur kan du ha så mycket sparande när du har skuldsanering?

Jag är inne på mitt fjärde år, har begärt omprövning tidigare för O.B som avslogs. Min buffert i saneringen är på 900 som jag alltid sparar.

Man får ju löneökningar varje år som iofs inte gör så stor skillnad men om man hela tiden sparar ökningarna istället för att handla mer gör det ändå skillnad. Sen har jag försökt leva under existensminimum så mycket jag kunnat när det gäller mat, kläder och nöjen. Har inte så stora utgifter.

Sen är inte sparandet samma varje månad men jag försöker lägga undan mer än jag gör av med.

Jag är inne på mitt fjärde år, har begärt omprövning tidigare för O.B som avslogs. Min buffert i saneringen är på 900 som jag alltid sparar.

Man får ju löneökningar varje år som iofs inte gör så stor skillnad men om man hela tiden sparar ökningarna istället för att handla mer gör det ändå skillnad. Sen har jag försökt leva under existensminimum så mycket jag kunnat när det gäller mat, kläder och nöjen. Har inte så stora utgifter.

Sen är inte sparandet samma varje månad men jag försöker lägga undan mer än jag gör av med.
ok. Har inte så stor koll på skuldsanering. En dag kanske jag själv hamnar där. Som det ser ut nu ligger jag ca 6000 kr back varje månad och det vore en dröm att kunna spara lite.

Mina lån + hyra kostar mer än jag får ut i lön (om det inte är en bra månad där jag jobbat övertid). Så jag får ta ut vissa krediter direkt efter jag betalat dem för att få allt att gå runt, så jag har ett antal lån som aldrig minskar vilket känns lite hopplöst. Trodde jag skulle få löneförhöjning i år. Det skulle va min räddning att jag då skulle kunna extra ammortera, men det blev ingen. Lönen är så olika men backar kanske 2k i månaden som jag behöver ta ut igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp