Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur maximera chansen få blanco till lägst ränta?

Jag har försökt läsa på om betalkoll men fattar inte riktigt om man kan vara säker på alla räkningar fungerar, och jag har det mesta på autogiro tyvärr och då går det väl inte?

Men om man använder lendo eller advisa ser man då innan om de kräver lönespec? Eller kan det komma som en överraskning?

Jag vågar inte svära på det, men normalt brukar företaget skriva sina specialkrav i samband med att du får erbjudanden av dem. Brukar stå som en liten infotext. Till exempel ville Monobank ha screenshot på min senaste lönespec förra veckan.Det sker alltså innan du väljer dem.

När det gäller Betalkoll så kan du ju manuellt gå in och stänga av autogirot och så betala summan via Betalkoll istället. Smidig tjänst!

Jag vågar inte svära på det, men normalt brukar företaget skriva sina specialkrav i samband med att du får erbjudanden av dem. Brukar stå som en liten infotext. Till exempel ville Monobank ha screenshot på min senaste lönespec förra veckan.Det sker alltså innan du väljer dem.

När det gäller Betalkoll så kan du ju manuellt gå in och stänga av autogirot och så betala summan via Betalkoll istället. Smidig tjänst!

Supertack för svar!

Det kan inte innebära något trassel att stänga av autogiro? Tänker att man har ju medgivit/avtalat om att det ska dras via autogiro?

Okej nu behöver jag hjälp. Då jag fick veta att om det blir riktig kris kan en anhörig hjälpa till, men jag ogärna vill låna av den personen (gammal och inte jättebra ekonomi, tycker hen ska ha pengarna som guldkant istället för att låna ut dem på flera år) provade jag lendo.

Sekunden senare har jag som jag fattar det massor med erbjudanden? Först står SEB med 4,43 % ränta. Sen en grön knapp "välj seb". Sen kommer övriga bankers erbjudanden.

Men hur ser jag om de kräver lönespecifikationer osv? Kan jag få veta mer om jag klickar välj seb eller har jag permanent valt då??

Och nu står det 4,28 % ränta på seb. De verkar förbättrat sitt erbjudande?

Frågan kvarstår dock, var ser jag vad de Kräver? Vissa ser jag ser står bankid och en bock och så. Men var vet jag om de kräver tex lönespec eller annat?

Gjorde som föreslagits och sökte på lite högre. Vet inte om det gjorde skillnad.
Efter typ 1 h stod det ansökan var färdigbehandlad så antar att de inte behövde 24 h?

Här är iaf resultatet om nån är intresserad. Jag är lättad!

Erbjudit utifrån ansökt, 70 000 kr/6 år - ev kompl med lönespec angiven
Effektiv ränta angiven, nominell ränta lägre. T ex 4,05% hos SEB och 3,95% hos wasa.
SEB, 4,28 %
Lån och Spar bank 4,43%
Santander 4,45%
Swedbank 4,47% - senaste lönespec
Sevenday 4,85% - senaste lönespec
Konsumentkredit 5,14%
Wasa kredit 5,51%
Ica banken 5,79%
Remember 6,20%
Marginalen 6,37%
Forex 6,69%
Collector 6,93%
Ikano 7,17% - två senaste lönespec
Monobank 9,19% - senaste lönespec
Resurs bank 9,36%
Avida 12,58%
Euroloan 18,14%
TF bank 19,21%

Erbjudit lägre belopp
Goodcash/prioritet finans. 50 000 kr/6 år, 29 %

Och nu står det 4,28 % ränta på seb. De verkar förbättrat sitt erbjudande?

Frågan kvarstår dock, var ser jag vad de Kräver? Vissa ser jag ser står bankid och en bock och så. Men var vet jag om de kräver tex lönespec eller annat?

Visst har du hittat informationen du behövde nu? Fina räntor, grattis :)

Visst har du hittat informationen du behövde nu? Fina räntor, grattis :)

Ja det syntes sen där ang komplettering och framförallt när jag vågade klicka på välj och se. Återstår att se om det kommer några överraskningar ang kompletteringar

Sevenday tog förutom den uc de såg via Lendo även en bisnode. Irriterande.

Intressant bisnode och UC bedömer kreditrisk olika. Uc 0,1%. Bisnode 2,1%,score 607

Ja, vissa verkar göra det, irri som tusan.

Lika irriterande är Nordax som flera gånger (utan anledning) går in och tar en Bisnode på mig utan att jag sökt något och sen skickar hem reklam typ med lånerbjudanden. Får de ens göra det tro?

Ja, vissa verkar göra det, irri som tusan.

Lika irriterande är Nordax som flera gånger (utan anledning) går in och tar en Bisnode på mig utan att jag sökt något och sen skickar hem reklam typ med lånerbjudanden. Får de ens göra det tro?

Oj, det är ju riktigt illa! Och jag är högst tveksam de kan påvisa berättigat intresse i det läget, så de borde inte få göra så!

Lendo borde upplysa om att aktörerna kan ta bisnode och ge en möjlighet välja bort de som inte nöjer sig med uc. Hela meningen med Lendo är ju att få EN förfrågan! Liksom tänk om alla de 19-20 banker som gav mig erbjudande när jag sökte tog en bisnode. Sen är man helt kreditovärdig på bisnode för ett år (gissar jag) framåt.

Jag var tvungen kolla min egen bisnode nu men det gick ju inte utan att betala och den enda gamla jag hade i Kivra visade ingen score. Däremot var den från en hyresvärd så kanske därför.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp