Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur man ska gå vidare?

Kan detta vara en strategi då?

1. Skickar ansökan så snart som möjligt, helst nu i veckan eller början av nästa om ni får tid.
  2. Ni betalar allt i November så ni är helt i fas båda två
  3. I December så släpper din man allt, men ni betalar allt som står i ditt namn så du är helt i fas.
  4. I Januari så betalar ni allt som står i ditt namn igen så du är helt i fas.
  5. I Februari så släpper du allt som står i ditt namn. Då har skuldsaneringsansökan ca 3 månader försprång och det är 100% att du får svar på skuldsaneringsansökan före det blir tal om någon utmätning.
  6. Sparar allt ni kan Februari - tills ni får svar på ansökan.
Vi ligger efter dvs min man men några lån från oktober tyvärr.
Jag är i fas än så länge.

Jag ringer imorgon skuldrådgivare så få se va HxN har att säga om HxN är villig att skicka en ansökan eller inte.

Tror jag ska försöka betala allt som är i mitt namn tom januari/ev februari så jag gör allt jag kan att få svar om saneringen beviljas eller ej innan löneutmätning ev startar.

Om jag får avslag då måste jag acceptera löneutmätning o prata med chefen.

Man vet aldrig till 100% men baserat på allt jag läst i tråden och sammanställt så kan jag då intyga att du har betydligt bättre förutsättningar än mig att bli beviljad. Så förhoppningsvis räcker det så och du slipper att chefen får veta något.

Man vet aldrig till 100% men baserat på allt jag läst i tråden och sammanställt så kan jag då intyga att du har betydligt bättre förutsättningar än mig att bli beviljad. Så förhoppningsvis räcker det så och du slipper att chefen får veta något.
Om det visar sig att du hade rätt får vi bjuda på en Moët :)

En fundering till , om skuldrådgivare nämner inget imorgon om HxN ska skicka en ansökan hur gör man då , ska vi skicka själva ansökan då ?

En fundering till , om skuldrådgivare nämner inget imorgon om HxN ska skicka en ansökan hur gör man då , ska vi skicka själva ansökan då ?
Ja men såklart du kan skicka in själv. Är ju inte tvunget gå via skuldrådg. Jag o min man skickade in själv. Har du/ni koll på inkomster/lån/fasta kostnader så är det inte så mkt en skuldrådgivare kan komma med. Och alla dessa är inte bra heller...

Jag hade vart bestämd. Säg att ni har följt rekommendationerna och gått till Nordea, haft ett bra möte med handläggare och gett förslag om att flytta över alla lån dit, men även pensioner och liknande för att bli helhetskund. Men att ni blev nekade.
Vi anser därav att vi har försökt med allt utan framgång och vi skulle vilja komma in på ett nytt möte så snart som möjligt, då för att få din hjälp att skicka in ansökan om skuldsanering så att vi gör hela processen korrekt.

Vill handläggaren inte hjälpa till med det, ja då är det bara skicka själv redan i veckan.

Ja men såklart du kan skicka in själv. Är ju inte tvunget gå via skuldrådg. Jag o min man skickade in själv. Har du/ni koll på inkomster/lån/fasta kostnader så är det inte så mkt en skuldrådgivare kan komma med. Och alla dessa är inte bra heller...
Ja absolut att vi har koll på allt men det blir så till slut om vi inte får hjälp med ansökan.

Tack!

Ja absolut att vi har koll på allt men det blir så till slut om vi inte får hjälp med ansökan.

Tack!
Har du kollat på ansökan på KFM hemsida? Det är inte svårt att fylla i den. Sen när ni får ert samtal så kommer handl gå igenom alla uppgifter med er.

Har du kollat på ansökan på KFM hemsida? Det är inte svårt att fylla i den. Sen när ni får ert samtal så kommer handl gå igenom alla uppgifter med er.
Jag såg att det finns ansökan där men vågade ej logga in mig med Bank ID då jag var lite osäker om jag måste skicka in ansökan om jag loggar in mig med Bank ID.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp