Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur man ska gå vidare?

Det går att skicka in långa brev till skatteverket också som bilaga till deklarationen. Fyller lika lite funktion där.

Jag behöver skriva personlig brev också.
Då du har erfarenhet av detta @LånaUtanPapper undrar om du skulle hjälpa mig med detta att formulera mig rätt , tänkte om du kan skicka till mig som privat meddelande tips o trix ? I fall du har möjlighet, inget måste.
Det kan jag hjälpa till med. Rekommenderar dock att få in ansökan först.

Efter ett par dagar så får man ett brev i Kivra med Diarienummer (Ärendenummer) för skuldsaneringen.
Sen har man tid på sig att fila på personligt brev som man postar in som komplettering till sin ansökan, men före ansökan hanteras, det kan man göra någon månad senare fast.

Det var så jag gjorde. Fokuserade mycket på att stärka den "allmänna" delen av allmänna skäligheten. Det hjälpte mig att bli beviljad.
Det verkar dock vara en liten vattendelare här. Men min mening är att handläggaren som hanterar ärendet måste ta hänsyn till allt som man presenterar eftersom att stora delar av skuldsaneringen är en tolkningsfråga. Då får man möjlighet att framlägga relevant information i lugn och ro och i en positiv ton som är positvt för skäligheten till skuldsaneringen. Jag tror att det hjälper med personligt brev, oavsett vad andra tycker. Men det är min åsikt.

Senast ändrad:
Det kan jag hjälpa till med. Rekommenderar dock att få in ansökan först.

Efter ett par dagar så får man ett brev i Kivra med Diarienummer (Ärendenummer) för skuldsaneringen.
Sen har man tid på sig att fila på personligt brev som man postar in som komplettering till sin ansökan, men före ansökan hanteras, det kan man göra någon månad senare fast.

Det var så jag gjorde. Fokuserade mycket på att stärka den "allmänna" delen av allmänna skäligheten. Det hjälpte mig att bli beviljad
Tack ! ⭐️
Jag vet att skuldrådgivare nämnde till oss personlig brev också att man ska ha med sig och skicka efter man skickat ansökan
Ja , man får ta det sen när det blir aktuellt.

Tack ! ⭐️
Jag vet att skuldrådgivare nämnde till oss personlig brev också att man ska ha med sig och skicka efter man skickat ansökan
Ja , man får ta det sen när det blir aktuellt.

Man ska inte ta så hårda råd från budget och skuldrådgivare..
Personliga brevet saknar funktion, dom frågar det dom vill veta i samtalet.

Man ska inte ta så hårda råd från budget och skuldrådgivare..
Personliga brevet saknar funktion, dom frågar det dom vill veta i samtalet.
Samtalet med dom blir lite mer flytande skulle jag säga, de har lite bakgrund innan de ringer.

För mig slutade det mest med bekräftelse över vad som stod i brevet var så. Kan vara lättare för vissa sätta det i skrift än via ett samtal på ett par minuter, man vet man får med det man vill.

Samtalet med dom blir lite mer flytande skulle jag säga, de har lite bakgrund innan de ringer.

För mig slutade det mest med bekräftelse över vad som stod i brevet var så. Kan vara lättare för vissa sätta det i skrift än via ett samtal på ett par minuter, man vet man får med det man vill.

Den känslan kan man ha, det dom behöver ha fram löser dom i samtalet. Hade man haft behov av personligt brev hade man kunnat bifoga det i etjänsten.

Skuldrådgivare rekommenderat idag igen personlig brev , inga romaner utan tydligt och lätt läst. För mig är lättare med skrift annars kan jag glöma något i samtal då man är lite nervös.

Skuldrådgivare rekommenderat idag igen personlig brev , inga romaner utan tydligt och lätt läst. För mig är lättare med skrift annars kan jag glöma något i samtal då man är lite nervös.
Ja dom ska man inte lita på, men skicka in brev om det känns bättre, det går åt lite mer tid för handläggaren om inte annat. Se till att skriva kort. Är det mer än en sida så får du korta ner.

Bara så att jag förstår rätt, och väldigt uppskattat om du/någon annan kan svara på det:

Är inte det personliga brevet precis som ”Bakgrund ”?
Alltså man skriver det redan när man börjar fylla i ansökan om skuldsanering.
Det står under rubrik/punkt 12 i ansökan.

Bara så att jag förstår rätt, och väldigt uppskattat om du/någon annan kan svara på det:

Är inte det personliga brevet precis som ”Bakgrund ”?
Alltså man skriver det redan när man börjar fylla i ansökan om skuldsanering.
Det står under rubrik/punkt 12 i ansökan.
Många mailar in ett personligt brev efter ansökan är registrerad och du har ett referensnr.
Jag själv valde att inte skriva nåt personligt brev utan tog med allt i samtalet med dom.
Brev eller icke brev verkar vara en vattendelare här på forumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp