Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur mår ni andra med skulder?

susan,har du pratat med dom du ligger efter hos?det mesta kan lösas om man hör av sig och förklarar läget.kanske du kan få betala lite mindre framöver om det är andra lån det gäller.skönt att du blir av med smslånen iallafall.försök inte ta några nya nu.

Vad har du för inkomst, underskott och andra lån nu när uc uppdateras? Om du har god kontakt med banken borde det gå att få lån innan, alternativet är att låna det du ligger efter med hos tex. collector eller nån annan bank med högre ränta och sen förklara för swedbank att du var tvungen för att inte hamna hos inkasso.

Uselt! Jag vill framförallt bli av med sms-lånen man varit dum nog att ta. Försöker få större lån och kredit att betala bort det med och få mindre avbetalningar per månad.

Sms-lån innebär bara att man tvingas låna om och förlänga. Till slut är det bara räntor, förlängningar och nya lån man betalar, så man kommer aldrig ifrån det om man inte samlar lånen.

Jag hoppas situationen för mig kommer vara märkbart bättre vid årsskiftet.

Senast ändrad:
Det är väl så det är för typ dom flesta här? Annars börjar man väl inte ta sms-lån och hålla på? Alla har väl dumt nog fastnat i det på något sätt.

Såklart jag redan pratat med min bank ganska nyligen, men även de säger att jag måste avvakta tills min scoring ser bättre ut...så det är tyvärr inget alternativ, har redan en tid på banken i slutet av augusti, då vi ska gå igenom mina lån och lösa några av dem, men jag måste överleva tills dess, och skulle såklart vilja lösa allt redan IDAG! Det är UC frågorna som ställer till det så fruktansvärt!

Svea Direkt kan funka om du har en medsökande med god ekonomi, jag fick låna 40 000 där för några månader sedan, hade över 40 UC förfrågningar, medel inkomst + medsökande och inga anmärkningar, vet inte om det framgick i dina inlägg om du har betalningsanmärkning eller inte, men bara ett tips, ring eller maila dom, skriv dina förutsättningar och om det skulle vara möjligt med en medsökande, förutsatt att du kan få tag på någon vän/släkting som vill ställa upp. Bara ett tips!

EDIT: Såg att du var ute efter 350 000kr, kanske blir värre då men om du inte redan kollat upp det så kvarstår tipset.

Svea direkt har jag redan pratat med, har ingen medsökande, inga släktingar som kan ställa upp, och tyvärr får jag ingen hjälp hos Svea direkt heller, föreslog att bara låna för att komma ikapp, typ max 15000 kr, men NEJ, förfrågningarna förstör! Har inga anmärkningar, och det är ju det jag vill undvika att få in i det sista, verkligen! Har nog provat alla möjligheter, och läst om alla möjliga lån i min sits, finns inget!

Du kanske kan sälja av prylar du inte använder så du klarar dig till i höst då slipper du dra på dig fler sms-lån och uc-förfrågningar.

Jag sitter själv i skiten, KFM och inkassobrev kommer in hela tiden nu....
Men jag har skaffat mig ett extra jobb som ger mig cirka 10.000 extra i månaden som gör det mycket enklare nu framöver att att undvika anmärkning!......Skall även försöka betala av all skit nu under det kommande året.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp