Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mår ni andra med skulder?

Jag ligger efter ekonomiskt sedan flera månader, löser det tillfälligt genom smålån, inte bra, men måste överleva till augusti, då min bank lovat att samla mina lån! Har tyvärr 28 uc förfrågningar som gör att ingen beviljar mig ett samlingslån i nuläget, därför måste jag vänta till augusti, då jag är nere på 16 uc. Jag skulle vilja veta hur ni andra med skulder och oro över ekonomin mår? Jag har börjat få panikångest och har ingen lust att ta mig för någonting, oron har tagit överhand. Vet inte hur jag ska lösa ekonomin under sommaren, sms lån är ingen lösning, det gör allt värre! Gärna lite råd och pepp och tips på hur man orkar se ljuset, som kommer senare! Och även råd om vart man kan få samlingslån trots många uc och ingen säkerhet, är nog omöjligt!

har du prövat söka hos lendo?eller svea direkt? de har flera olika lån även för dem som har svårt få lån.men de har hög ränta och de var lätta få lån hos då jag sökte,men ja för ca 5 år sedan.jag litar inte på en bank som säger vi LOVAR att du får lån om du väntar ex antal månader och ucfrågorna är färre.för under tiden kan ekonomin blivit sämre med större underskott och det kan också ge avslag.

vilka banker har du provat hos?

Ja sen är det ju så att om du tar en massa små lån så ser banken det med!! Jag fick avslag för dom tyckte det var en massa konstiga insättningar från olika banker... Plus då en massa uc förfrågningar med!! Håll ut till slut finns det en lösning.. Hur mycket pengar rör det sig om totalt i ett samlingslån??

Min egna bank Swedbank litar jag på, har en jättebra kontakt där som vet allt om orsaken till att det blivit såhär. Jag kontaktade Lendo idag, även Freedom finance, men de säger båda att även 16 förfrågningar är för mycket, som jag kommer att ha i augusti, så nej, ingen hjälp alls där! Ett samlingslån på 350 000 för att lösa ALLT, men som sagt, omöjligt just nu! Jag ligger efter med 8000 kr den här månaden på diverse räkningar ( hälften oväntade) och det är väl de som jag funderar mest över hur jag ska lösa! Ont i magen...har haft sms lån, tog allt på delbetalning, och är nu av med dem i slutet av juni, vill komma ikapp, aldrig mer sms lån! Men hur orkar man kämpa vidare, när det är en hel sommar kvar att överleva innan det ser ljusare ut? Hälsan blir bara sämre!

Och förresten, Svea direkt funkar inte heller, frågade dem, men ingen idé med alla uc frågor enligt dem! Men NÅGON måste ju ha ett omstartslån/samlingslån så man kan må bra igen?

Och förresten, Svea direkt funkar inte heller, frågade dem, men ingen idé med alla uc frågor enligt dem! Men NÅGON måste ju ha ett omstartslån/samlingslån så man kan må bra igen?
Har du någon säkerhet att lämna eller någon medlåntagare alternativt borgensman?

Nej, ingen medlåntagare/borgenär eller säkerhet :( Mår jättedåligt och är rädd när posten kommer varje dag, inkasso eller något...vet att det blir bra i höst, men vad gör man sålänge? Orkar inte med denna oro varje månad tills det blir bra igen!

Men om du nu har en så bra kontakt med din bank så måste du ju kunna förklara för dom att du måste få lånet nu för annars går det inte för dig!! Braka inte ihop nu utan kämpa vidare du kommer fixa det.. Ring banken imorgon och säg att du har panik och att du hamnar hos inkasso annars!!!

Såklart jag redan pratat med min bank ganska nyligen, men även de säger att jag måste avvakta tills min scoring ser bättre ut...så det är tyvärr inget alternativ, har redan en tid på banken i slutet av augusti, då vi ska gå igenom mina lån och lösa några av dem, men jag måste överleva tills dess, och skulle såklart vilja lösa allt redan IDAG! Det är UC frågorna som ställer till det så fruktansvärt!

Jag menar bara att din scoring inte blir bättre av att hamna hos inkasso eller av att försöka ta andra lån... Så hur menar dom då att du ska göra?? Du säger ju själv att du inte kan betala dina räkningar så det ena leder ju till det andra!!! Håller tummarna för dig att du fixar detta nu då.,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp