Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur många missade betalningar innan skuldsaneringen riskeras?

Läste ett mail jag fått av kvinna som handlade min omprövning. Hon skrev att borgenärerna vet att KF inte gör omprövning om du inte ligger efter med minst 4 månader. Lägger de ändå in en ansökan om du är eftwr mindre än det så avslår vi ansökan . Typ så skrev hon
Får man fråga va du omprövade för?

Fått tydligen 1100 mindre att betala förskoleavgiften,va tror ni bör man ompröva?

Eg handlar det inte om netto heller utan det faktiska betalutrymmet som blir kvar när alla fasta kostnader är borträknade. Det kan ju vara så att dina fasta kostnader plus förbehållsbelopp har ökat sen du fick din sanering o då är det inte säkert att det blir de 4000 kr netto som din inkomst ökat med.
@Kattmatt eftersom du omprövat tidigare för lägre inkomst o som jag förstår fått det ändrat så bör du ompröva nu då du har högre igen. Skulle en borgenär se detta o begära omprövning så ser det inte bra ut ur kfm synvinkel. Har du dessutom inte haft din sanering så länge så blir det ännu viktigare.

Eg handlar det inte om netto heller utan det faktiska betalutrymmet som blir kvar när alla fasta kostnader är borträknade. Det kan ju vara så att dina fasta kostnader plus förbehållsbelopp har ökat sen du fick din sanering o då är det inte säkert att det blir de 4000 kr netto som din inkomst ökat med.
@Kattmatt eftersom du omprövat tidigare för lägre inkomst o som jag förstår fått det ändrat så bör du ompröva nu då du har högre igen. Skulle en borgenär se detta o begära omprövning så ser det inte bra ut ur kfm synvinkel. Har du dessutom inte haft din sanering så länge så blir det ännu viktigare.
Antar att man e färsk första 2 åren i saneringen ifall den är på 5 år dvs betalplan.

Jag mejlade lite med KF kring det här att borgenärer får info. Fick till svar följande:

”Meddelande om utebliven betalning brukar skickas till borgenärerna runt 10 december. Finns det en utebliven betalning vid det tillfället kommer borgenärerna sannolikt ta del av den informationen.”

De kanske ändrat rutinerna i år kring detta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp