Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur många missade betalningar innan skuldsaneringen riskeras?

kan istämma med att en betalning räcker för att informationen ska nå borgenärerna, jag vet då jag har en anhörig till borgenär .. dock lär det inte hända så mycket förrän man ligger efter med 3-5 betalningar

Det kanske beror på när betalningen uteblir?
Eftersom att borgenärerna i mitt fall får utbetalat i april är det kanske i samband med det dom eventuellt meddelas?

Då stämmer det kanske, det som cirkulerat att borgenärerna meddelas oavsett 4 gånger per år, mars, juni, sep och dec? Och nu var det september som dina borgenärer meddelades. Trots du bara var sen 1 betalning.

Då stämmer det kanske, det som cirkulerat att borgenärerna meddelas oavsett 4 gånger per år, mars, juni, sep och dec? Och nu var det september som dina borgenärer meddelades. Trots du bara var sen 1 betalning.
Stämmer!

Min bror har ett lån där jag är medlånetagare men den ingår vid min betalplan dock så är den undantaget alltså att inget från skuldsanering betalas in till det. Låg efter med en betalning bara och han hade fått ett brev från kronofogden där det stod att jag inte skött min skuldsanering. Första betalning jag låg efter men betalat ikapp men de skickade ändå ut. Lär väl inte hända något men kändes lite pinsamt när han skrev så kommer verkligen sköta den oavsett vad framöver.

Men hur funkar det räcker med att man ska vara sen 1 dag för att det ska räknas som en månad eller hur funkar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp