Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur många gånger ska man blir Nekad Skuldsanering tills man får skuldsanering?

CSN räknas ju inte med i en skuldsanering, bara förfallna fakturor.

Vad har du gjort för att förbättra din skuldsituation? Fick du enbart avslag för att skulderna ansågs vara för nya?
Min csn räknandes med i totalbeloppet men var undantagen i betalplanen.

Ha du sökt själv eller tagit hjälp av skuldrådgivaren i din kommun?

CSN räknas ju inte med i en skuldsanering, bara förfallna fakturor.

Vad har du gjort för att förbättra din skuldsituation? Fick du enbart avslag för att skulderna ansågs vara för nya?
De erkände själva att jag har rätt på ALLA punkter. Depression, sålt grejer på blocket, tradera, marketplace (med screenshot bevis!), förhandlat, gått hos Psykolog, varit nära att bli av med bostaden 2ggr... kanske missa nåt

De erkände själva att jag har rätt på ALLA punkter. Depression, sålt grejer på blocket, tradera, marketplace (med screenshot bevis!), förhandlat, gått hos Psykolog, varit nära att bli av med bostaden 2ggr... kanske missa nåt
Men om dom nu erkänt själva varför nekar dom dig då? Verkar konstigt!

Och det är helheten som spelar in, vilket innebär att det kan bedömas olika i liknande fall..

Ja eller att olika handläggare bedömmer olika! När jag sökte så var det en till som sökte med nästan identiska förutsättningar....förutom att JAG varit skuldsatt längre...hen fick skuldsanering och jag fick avslag.

Men om dom nu erkänt själva varför nekar dom dig då? Verkar konstigt!
Jätte bra fråga. Överklagade första försöker och då sade tillochmed Tingsrätten att jag var kvalificerad på exakt alla punkter, FÖRUTOM "för nära i tiden". Det borde ju ändå väga upp att jag kryssar av alla andra boxar eller?

Jätte bra fråga. Överklagade första försöker och då sade tillochmed Tingsrätten att jag var kvalificerad på exakt alla punkter, FÖRUTOM "för nära i tiden". Det borde ju ändå väga upp att jag kryssar av alla andra boxar eller?
Du får börja jobba med skuldsanering och se om besluten klarar kvalitetsgranskningar

Men om det enda hindret är att det är för nära i tiden så vet du ju det, låt det gå lite tid och sök sen igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp