Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur många gånger ska man blir Nekad Skuldsanering tills man får skuldsanering?

Ni som har haft skulder på kronofogden/ löneutmätning hur länge har ni haft skulder tills man får skuldsanering?
Förlora hoppet snart . Ser inga ljusa framtid , känns som man kommer får betala sina skulder tills man inte lever längre

Vad är orsaken till avslag?

Vad är orsaken till avslag?
Vi bedömer att du inte är så svårt skuldsatt att du uppfyller kraven för skuldsanering. Vi avslår därför din ansökan fick jag . Har fått två gånger samma avslagen . Har haft löneutmätning i 6 år och skulderna går aldrig ner utan går upp istället. Kollade skuldprognos i kronofogdens sida 2033 kommer skulden ligga 1,2milie och har skulden på 713 796 kronor nu

Ni som har haft skulder på kronofogden/ löneutmätning hur länge har ni haft skulder tills man får skuldsanering?
Förlora hoppet snart . Ser inga ljusa framtid , känns som man kommer får betala sina skulder tills man inte lever längre
Det finns ingen bestämmelse om att man ska söka visst många gånger. Det handlar om att man ska uppfylla kraven.
Upprepade ansökningar ger inte så mycket, då blir det i praktiken att se på vad som skett sedan förra ansökan. Vänta något eller ett par år och pröva igen då.

Vi bedömer att du inte är så svårt skuldsatt att du uppfyller kraven för skuldsanering. Vi avslår därför din ansökan fick jag . Har fått två gånger samma avslagen . Har haft löneutmätning i 6 år och skulderna går aldrig ner utan går upp istället. Kollade skuldprognos i kronofogdens sida 2033 kommer skulden ligga 1,2milie och har skulden på 713 796 kronor nu
Har du hög inkomst?

Min grundlön ligger på 27k innan skatt . Har inga barn .

Sambo?

Om du låter det gå lite mer tid så skulden ökar ytterligare borde du kunna bli beviljad. Men förstår att det är jobbigt när du haft löneutmätning så länge.

Jag hade själv en inkomst på 25000 och skulder på ca 800 000 när jag ansökte för drygt fyra år sen.

Sambo?

Om du låter det gå lite mer tid så skulden ökar ytterligare borde du kunna bli beviljad. Men förstår att det är jobbigt när du haft löneutmätning så länge.

Jag hade själv en inkomst på 25000 och skulder på ca 800 000 när jag ansökte för drygt fyra år sen.
Min man tjänar inte lika mycket som förut längre . Hans grundlönen ligger på 30k . Han vet att jag har skulder via kronofogden men har inte vågat berättat hur mycket :( mår inte så bra ändå kämpa på går till jobbet för kunna betala av skulderna . Men det känns som skulderna ökar varje dag . Om några år har jag 1,2miljon . Dags läget ligger skulden på 713 000 kr . Fick du beviljat skuldsanering efter 4 år ?

Min man tjänar inte lika mycket som förut längre . Hans grundlönen ligger på 30k . Han vet att jag har skulder via kronofogden men har inte vågat berättat hur mycket :( mår inte så bra ändå kämpa på går till jobbet för kunna betala av skulderna . Men det känns som skulderna ökar varje dag . Om några år har jag 1,2miljon . Dags läget ligger skulden på 713 000 kr . Fick du beviljat skuldsanering efter 4 år ?

Jag hade löneutmätning ett år innan jag blev beviljad. Är inne på mitt femte år på skuldsaneringen.

Men du måste ju uppge sambons inkomster också i en skuldsaneringsansökan, hur kan du inte ha berättat då hur illa det är?

Om du håller ut något år till så skulden ökat ytterligare så borde du ju kunna få igenom en sanering.

Jag är med dig, inne på min 3e ansökan....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp