Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har hoppat av karusellen med smslån och avbetalningar och läser inte heller trådar med nya lån då jag inte vill ta nya, då det tar så mycket energi och medför så mycket ångest att ha dessa lån. Jag hoppas verkligen att de försvinner även om vissa är sjyssta långivare är det ett rent fördärv med dessa lån
Jag slutade ta nya sms-lån för 1,5 år sedan och är snart kanske halvvägs med mina skulder.
Jag beräknade från början 3-4 år och 4 år är nog rimligt att det här har förstört.
Jag tror att just här har nog en del slutat ta nya lån, betalat av mycket eller släppt allt till Kronofogden. Men utanför det här forumet tror jag det är lika illa som det varit tidigare. Nya faller ju in i detta hela tiden. Vi som förvisso har en del eller ganska mycket kvar att betala bort är i alla fall långt på vägen jämfört med alla som tar massor av dessa lån idag. Dom personerna har en evighet framför sig innan dom ens slutar ta lån och inser problemet.
Även om en del slutat ta lån har nog riktigt många väldigt höga skulder kvar, en hel del antagligen för livet tyvärr.
Jag hoppas och tror att det här forumet på sikt hjälper nytillkomna karusellare att ta sig ur de hela, antingen genom att samla alla lån efter att ha jobbat med kreditbetyget något år, eller ta en löneutmätningslösning.
Men vi märker ju att nya tillkommer hela tiden, personer som inte vet hur systemet fungerar och att 40 förfrågningar (för att man testat alllt) på några dagar är förödande för möjligheten till lån för att ta ett exempel. Tror som Kryss att det på det stora hela är oförändrat.
Jag släppte allt till utmättning även om de i säg inte är kul. Så har man iaf mer att leva på än innan plus att jag fixat mig extra jobb i Norge som dom pengarna kan jag beta av med lite fortare ☺