Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lever man under tiden skulder betalas av?

Om ca 3 år från nu kommer jag vara skuldfri om jag bortser från mitt CSN lån som jag inte räknar med som övriga skulder som kreditskulder, blancolån och skit. Jag har även spärrat mig från att ta saker på avbetalning. Det kanske låter konstigt men hur lever man under tiden? Alltså jag lever ju snålt och kommer behöva leva snålt. Jag har inga tankar på att skaffa nya skulder alls, det är bara att jag undrar hur man håller livsgnistan uppe när man lever på små marginaler? Det är det som är lite av mitt problem, jag vet inte riktigt hur jag ska leva, kunna vara glad osv. under tiden? Är det bara i början det känns såhär och att man vänjer sig eller hur fungerar det? Många frågor men jag undrar uppriktigt.

Hmmm blir lite orolig om jag nu läser rätt att om man inte avbetalar saker kan man inte leva ? Är det så du menar? . Kan bara säga min resa att när möjligheter till alla former av lån avbetalning osv släcktes den befrielsen var magisk! All stress all ångest försvann. Kommer bli 3 tuffa år men du kommer å ha precis till vad du behöver. Glöm alla tanker på dyra saker avbetalning osv osv. Låter inte riktigt att du är redo å göra allt för att bli skuldfri?

Jag tror eller vet nästan med säkerhet att jag lider av en depression över allt som varit, allt skuld och skam. Det är nog just det jag menar att hur slutar man bara tänka på avbetalningar och "gillar läget?"
Menar att när du blivit skuldfri att den känslan av att slippa ångest om avbetalningar osv. var magisk? För det kan jag förstå isåfall.

Jag tror eller vet nästan med säkerhet att jag lider av en depression över allt som varit, allt skuld och skam. Det är nog just det jag menar att hur slutar man bara tänka på avbetalningar och "gillar läget?"
Menar att när du blivit skuldfri att den känslan av att slippa ångest om avbetalningar osv. var magisk? För det kan jag förstå isåfall.
Har du löneutmätning eller kommer du kunna bli skuldfri på egen hand om 3 år?

Hmmm blir lite orolig om jag nu läser rätt att om man inte avbetalar saker kan man inte leva ? Är det så du menar? . Kan bara säga min resa att när möjligheter till alla former av lån avbetalning osv släcktes den befrielsen var magisk! All stress all ångest försvann. Kommer bli 3 tuffa år men du kommer å ha precis till vad du behöver. Glöm alla tanker på dyra saker avbetalning osv osv. Låter inte riktigt att du är redo å göra allt för att bli skuldfri?
Du misstolkade nog. Hon menar att hennes budget kommer att vara så tajt att hon aldrig kommer att kunna unna sig något under de tre åren.

Ja jag är i samma sits, jag kanske är skuldfri om 7-8 år visst det blir ju bättre och bättre ekonomiskt ju mer åren går och lånen går ner, men som du säger var ska man hitta gnistan, tänker ju på detta 24/7 drar mig undan från allt och alla, är riktigt impad på alla andra som klarar av det, men som du säger hur gör dom? Men lider med dig förstår dig precis.

För mig är det viktigt att få fira mellan varven, även om de är små steg och man lyckats betala av en skuld på 150kr/mån, så kanske de var skuld nummer 5 i listan.
Firandet kan vara så enkelt som en lyxigare hämtpizza, lite ost, kex och charkbricka eller sushi :D
Det behöver inte vara något stort eller dyrt, bara att unna sig nått litet kan göra så mycket! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp