Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

hur långt till kronofogden?

Hur långt tror ni det tar innan det går till kronofogden. Lånet skulle varit inne förra veckan på onsdagen. Jag har betalt in nu idag hela beloppet.

Nedan ser ni mejlet med vivus. Lite drygt när de skriver "Det finns ingen specifik gräns för när ärendet skickas till Kronofogden utan det är en individuell bedömning som görs i varje enskilt fall. " Därför jag undrar hur långt ni tror det tar innan de blir anmärkning

"Date: Thu, 17 Jan 2013 11:39:26 +0100
From: inkasso@vivus.se
To:
Subject: Utebliven betalning gällande lån hos Vivus.se

Hej!

Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av ditt lån hos Vivus.se.

För betalningsinformation gällande ditt lån vänligen logga in på din profil på www.vivus.se eller kontakta oss på nr 08-420 400 21,
inkasso@vivus.se. Mvh Vivus.se

"Jag har idag betalt in mitt lån, som jag tidigare inte betalt in pga utlandsresa. Pengarna jag betalde in har idag dragits från mitt konto. Har betalt in orginalfakturan, delvis ingen påminnelse med extra avgifter. Kommer ni skicka faktura med extra avgifter? Har det nu hunnit gå till inkasso och betalningsanmärkning"
Mvh

Vi har nu noterat detta, tänk på att det tar upp till tre bankdagar innan vi ser din betalning. Vi kan tyvärr inte se i förväg ifall det kommer hinna tillkomma några avgifter. Var god kontakta oss när du fått bekräftelsen ifrån oss att vi mottagit din betalning så ska vi se ifall det då saknas några avgifter.
Lånet lämnas över till inkasso så fort det blir försenat vilket innebär att det är hos inkasso i dagsläget. Du har dock inte fått någon betalningsanmärkning eftersom ärendet inte är skickat till Kronofogden ännu.

Med Vänlig Hälsning,

Sofia

Ok tack för informationen. Hur långt/sen ska man vara med betalningen innan det går till kronofogden?

Mvh

Det finns ingen specifik gräns för när ärendet skickas till Kronofogden utan det är en individuell bedömning som görs i varje enskilt fall.

Med Vänlig Hälsning,

Sofia"

Är det någon som vet hur man gör när man betalt men ärendet hunnit gått till kronolle , men ej fått från dom??

Blir det betalanmärkning ändå då?

NEJ.

Betalningsanmärkning fpr du om du mottager ett föreläggande, skriver på detta och sedan låter det gå tio dagar utan att vare sig betala, bestrida eller att inkasso återkallat ärendet!

NEJ.

Betalningsanmärkning fpr du om du mottager ett föreläggande, skriver på detta och sedan låter det gå tio dagar utan att vare sig betala, bestrida eller att inkasso återkallat ärendet!

precis skriv aldrig på. Bestrid i stället.
.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp