Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur långt från datum för inkomstförfrågan till utmätning börjar?

Om inkomstuppgifter ska vara inne senast 12e tex.Hinner utmätning starta samma månad eller blir det månaden efter?

Om inkomstuppgifter ska vara inne senast 12e tex.Hinner utmätning starta samma månad eller blir det månaden efter?
Beror på när arbetsgivaren kör löner, men i detta fallet skulle jag räkna med utmätning av lön.

Kfm tömmer sparkonton innan redogörelse sista dag. Det gjorde de hos min man idag och vips var de små slantarna borta.
så jäkla dumt av honom att inte ta ut.
jag ska tömma kontot på lite pengar på löningen för måste till tandläkaren och skaffa nya glasögon
Hoppas få behålla junilönen för hade verkligen behövt buffert innan helvetet med löneutmätningen är igång

Kfm tömmer sparkonton innan redogörelse sista dag. Det gjorde de hos min man idag och vips var de små slantarna borta.
jag ska tömma kontot på lite pengar på löningen för måste till tandläkaren och skaffa nya glasögon
Hoppas få behålla junilönen för hade verkligen behövt buffert innan helvetet med löneutmätningen är igång
What?? Tömmer?? Går dom in o drar pengarna från ens sparkonto..inte för jag har så mycket där men låter konstigt

Kfm tömmer sparkonton innan redogörelse sista dag.
Min erfarenhet är att kontona kollas innan redogörelsen skickas ut. Annars är risken ganska stor att man själv tar ut sina tillgångar när man får hem brevet.

Min erfarenhet är att kontona kollas innan redogörelsen skickas ut. Annars är risken ganska stor att man själv tar ut sina tillgångar när man får hem brevet.
Okej..så vad ska jag göra då? Fick idag inkomstredovisning..senast den 19 juni vill kfm ha det. Ska jag föra över till min man så pengarna ej försvinner? Kommer och är beredd på löneutmätning men försöker hålla i lite innan semestern

Exakt samma sits nästan..hade ingen aning om att kfm ens kanntömma ens bankkonto sådär. Läskigt ju!! Men förstår inte..bara vips så var hans sista slantar borta? Var detta dagen före han skulle lämna in uppgifter om inkomst? Räknar självklart med utmätning och kanske hembesök..men hade aldrig hört att kfm bara drar pengar sådär

Jo de kan ta pengar från sparkonto. I hans fall var det 25 tkr och kvar är 22 tkr. Det är för att man inte ska ta undan pengar som ska gå åt betala sin skuld.
så vill man inte att de ska dra pengar så får man plocka ut dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp