Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid??

Hej!

Jag undrar kort och gott hur lång tid det tar från att jag skickat in delgivningskvitto (alltså att jag blivit delgiven, inte papper om inkomst) tills dess att en löneutmätning är igång? Någon som har hum om detta?
Vänligen

Skulle nog säga 2-6månader beroende på hur snabbt du själv vill ha igång den. Först ska du få brev med utslaget och efter det är det att invänta Skuld att betala brevet. Följer du då uppmaningen att kontakta fogden direkt så kan du nog få löneutmätning samma eller nästa månad. Leker du struts (kör huvudet i sanden och ignorerar allt) så tar det lite längre tid.

Beror också på när sökande väljer att ansöka om verkställighet, det är ganska få som gör det direkt vid ansökan om föreläggandet.

Hej!

Jag undrar kort och gott hur lång tid det tar från att jag skickat in delgivningskvitto (alltså att jag blivit delgiven, inte papper om inkomst) tills dess att en löneutmätning är igång? Någon som har hum om detta?
Vänligen
Jag skrev på mitt första (av många) delgivningskvitto i mars för snart ett år sedan. Löneutmätningen startade på lönen jag fick i november.

Jag skrev på mitt första (av många) delgivningskvitto i mars för snart ett år sedan. Löneutmätningen startade på lönen jag fick i november.

När fick du brevet "skuld att betala"?

Tog 5 månader för mig juni första brev sen december löneurmätning

Jag räknar med att mitt första (av ca 40 olika) kommer gå till Fogden nu i mitten på Februari..
Så det ni säger är att ni tror det tar ett tag då innan en eventuell löneutmätning kommer till skott?

Hade varit bra, så man hinner spara undan lite..

Jag räknar med att mitt första (av ca 40 olika) kommer gå till Fogden nu i mitten på Februari..
Så det ni säger är att ni tror det tar ett tag då innan en eventuell löneutmätning kommer till skott?

Hade varit bra, så man hinner spara undan lite..
Läser man här inne på forumet så är det väldigt olika erfarenheter avseende tiden men sannolikt kommer inget att ske på ett par månader i alla fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp