Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tog första samtalet efter ansökan om skuldsanering 2025?

Du borde få höra något nu i dagarna skulle jag tro. Förutsatt att väntetiden var 8 månader när du sökte.
Nervös inför samtalet .. ja det har man ju upplevt usch ! Men !! Du får prata med en trevlig person / handläggaren som kollar så att uppgifterna i din ansökan stämmer .. typ civilstånd , adress , lön osv . Kommer säkert någon fråga om senaste lån och om hur din situation uppkommit . När ni lagt på kan det bli fler samtal med nån ytterligare fråga .från handläggaren . Eller också blir det bara ett samtal och nån dag efter så får du brev på Kivra om inledande eller ej.
Samtalet kommer gå bra , dom är vana att folk är nervösa . Jag sa rakt ut till min handläggare att jag är jättenervös.
Lycka till !

Men om ens maka har ett privat sparande, alltså inget som jag har tillgång till, så är det inget som påverkar utan det är partnerns inkomst från lön? Hur räknar man med amortering på bostad, min maka står på bolånet och äger bostaden själv men vi delar rakt av på boendekostnad (inklusive amortering)
Sparande spelar ingen roll.
Boendekostnad fördelas proportionellt

Sparande spelar ingen roll.
Boendekostnad fördelas proportionellt
På kronofogdens sida kan man räkna ut vilket förbehållsbelopp man eventuellt får behålla, där ska man fylla i boendekostnad men är det hushållets totala boendekostnad då som anges eller är det ens egna del? Säg till exempel hyran är på 12000 kr men vi betalar halva var, fyller jag i 6000 eller 12000?

På kronofogdens sida kan man räkna ut vilket förbehållsbelopp man eventuellt får behålla, där ska man fylla i boendekostnad men är det hushållets totala boendekostnad då som anges eller är det ens egna del? Säg till exempel hyran är på 12000 kr men vi betalar halva var, fyller jag i 6000 eller 12000?
12000

Tack jag anade att det måste vara så. Undrar även angående barnbidrag. Får man behålla det? Det förbehållsbelopp man kan prel. Räkna ut det är endast av lönen, sen får man eventuella barnbidrag utöver det?
Barnbidrag räknas in och de får man ju fylla i om hushållet får barnbidrag :)

Tack jag anade att det måste vara så. Undrar även angående barnbidrag. Får man behålla det? Det förbehållsbelopp man kan prel. Räkna ut det är endast av lönen, sen får man eventuella barnbidrag utöver det?

Barnbidraget ingår i beräkningen, hade man inte fått det i familjen skulle förbehållet varit högre.

Barnbidraget ingår i beräkningen, hade man inte fått det i familjen skulle förbehållet varit högre.
Om jag tar upp barnbidrag i uträkningen, är det alltså förbehållet + barnbidrag man får behålla eller är förbehållet inklusive barnbidrag?

Om jag tar upp barnbidrag i uträkningen, är det alltså förbehållet + barnbidrag man får behålla eller är förbehållet inklusive barnbidrag?
Du får behålla barnbidraget.

Sedan påverkar det förstås ändå förbehållet indirekt att du har barn och får barnbidrag men oavsett - Fyll i alla uppgifter korrekt och var ärlig, allt tas höjd för.

Om du fyller i falska uppgifter i tron av att du ska få mer pengar så kommer det att komma fram jävligt snabbt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp