Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lång tid tog första samtalet efter ansökan om skuldsanering 2025?

Har sökt 25 mars 2025. Dom har inte hört av sig än. Har någon fått första samtalet på skuldsanering nyligen? När sökte du då ? Är så nervös... Tack .

Du borde få höra något nu i dagarna skulle jag tro. Förutsatt att väntetiden var 8 månader när du sökte.
Det är 8 månaders väntetid idag. dvs dem behandlar ansökningar som kom in för 8 månader sedan.
Hur lång väntetiden var när man sökte spelar ingen roll :)

Pratade med en skuldsaneringskollega idag, man håller på med ärenden från mars nu i alla fall. Man har dock lägre prio på nya ansökningar än omprövningar som jag fattade det.

Tack! Så kanske de hör av sig denna vecka då. Det här är inte lätt.

Pratade med en skuldsaneringskollega idag, man håller på med ärenden från mars nu i alla fall. Man har dock lägre prio på nya ansökningar än omprövningar som jag fattade det.
Du som är kunnig inom området, vad gäller om man är gift och den ena går igenom en skuldsanering, den andra har god ekonomi utan skulder (endast bolån) och en bra inkomst. Blir den andra personen påverkad av sin makes sanering bara för att man är gift? Eller innebär det bara att den som gör saneringen får behålla mindre pengar då ens maka har en ganska bra lön? Vi har inga gemensamma skulder.

vilka får reda på skuldsanering? Får ens arbetsplats det?

Den andra påverkas inte mer än att den som sanerar inte har lika mycket pengar som om denne inte hade skulder eller sanerar.

Arbetsplatsen får förmodligen inte veta det men uppgifter är inte hemlig på något vis, vill någon veta så får dom veta

Den andra påverkas inte mer än att den som sanerar inte har lika mycket pengar som om denne inte hade skulder eller sanerar.

Arbetsplatsen får förmodligen inte veta det men uppgifter är inte hemlig på något vis, vill någon veta så får dom veta
Men om ens make/maka som inte står med på några skulder förutom ett bolån har ganska bra lön så påverkar det hur mycket jag får behålla varje månad? Jämfört med om jag hade levt ensam eller om den jag levde med hade lägre lön.

Men om ens make/maka som inte står med på några skulder förutom ett bolån har ganska bra lön så påverkar det hur mycket jag får behålla varje månad? Jämfört med om jag hade levt ensam eller om den jag levde med hade lägre lön.

Förhållandet mellan din lön och make/makas lön påverkar vad du får behålla.

Om sambon drar in 75% av pengarna ska hen också stå för 75% av gemensamma kostnader och då behöver du inte så mycket pengar.

Förhållandet mellan din lön och make/makas lön påverkar vad du får behålla.

Om sambon drar in 75% av pengarna ska hen också stå för 75% av gemensamma kostnader och då behöver du inte så mycket pengar.
Men om ens maka har ett privat sparande, alltså inget som jag har tillgång till, så är det inget som påverkar utan det är partnerns inkomst från lön? Hur räknar man med amortering på bostad, min maka står på bolånet och äger bostaden själv men vi delar rakt av på boendekostnad (inklusive amortering)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp