Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar omprövning hos Kronofogden? Erfarenheter?

En omprövning från din sida resulterar inte att saneringen hävs eller förlängs.
Det som kan ske, t ex med din hyra är att dom inte anser att anledningen för flytt var befogad, och du får fortsätta betala på gamla beräkningen.
Hyran är precis i beräkningen som borde kronofogden godkänna 2 barn och 2 vuxna i Stockholm. Har sett här i forumet nånstans mallen för det.
Jag får se då hur det blir nu, kanske redan nästa vecka.

Jag läser ofta här att folk får brev i Kivra och yttra sig med kompletterande frågor, jag har aldrig fått det. Jag har fått telefonsamtal varje gång, och varje gång utan förvarning.
Har omprövat en gång tidigare, då var det mejl med kompletterande frågor.

Fortfarande inget från kronofogden, sökte omprövning 26/6 och i måndags började de hantera ansökan som kom in 25/6. Visaa veckor hinner de behandla 10 dagar men nu inte ens 2. Mhm...

De började handlägga 26/6 redan förra veckan, men har inte fått nåt från kronofogden än. Hur länge kan de dröja, de kommer ju först med frågor och sen beslut, skulle de inte få svar på alla frågor och sen börja handlägga...mhm

skickade frågan igår via mejl till kronofogden. Och idag fick jag sms från handläggare som vill komma i kontakt med mig. Föraökte ringa direkt men var försent efter 16, hon kan nås imorgon från 11. Nu ska jag tänka till dess vilka frågor det blir osv.... hoppades verkligen att få mejl, har lute telegonskräck.

Återkoppla gärna sen med utfallet av omprövningen

Har svarat på alla frågor handläggare hade odag. Var flera frågor. Ska återkoppla sen när får beslut.

Vad är det för frågor dem ställer om man får fråga och vill de ha in intyg/dokument/transaktioner?? Någon som kan svara? Tacksam.

för mi var det frågor om inkomst för mig och sambo, varför vi flyttade, varför valde jag studera istället för att jobba, om jag hade sökt jobb hur och när. Tills nu ingen underlägg krävdes.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp