Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid tar det innan löneutmätning?

Vid skuldsanering så upphör all utmätning. Ansvaret att betala till skuldsanering ligger helt på Dig.
I det inledande beslutet står det vad Du skall betala per månad.
Om skuldsaneringen blir nekad, går den tillbaka till utmätning igen?

Hej! Jag har släppt alla mina lån sedan siste september och nu börjar det komma från inkasso. När de väl kommer till Kronofogden, hur lång tid tar det på ett ungefär innan det blir löneutmätning? Hur ser processen ut när skulderna når Kronofogden och gärna även ungefärlig tid från det kommer till dem tills de börjar med utmätning.

Jag har ansökt om skuldsanering med hjälp av skuldrådgivningen i kommunen i september.

Mvh
Jenny
Hur går det för dig ? Snart april! Håller tummarna!

Hej och tack!
Det mesta hos Kronofogden nu. Är jättenervös. Hade hoppats på inledande skuldsanering innan löneutmätning och kanske hinna få skattepengar men det ser dåligt ut.
Det är inte säkert man får behålla skatteåterbäring vid inledande skuldsanering. Den utmäts ju inte om du har inledande men du kan få betala in återbäringen. Det fick jag göra.
Så du är medveten om det.

Det är inte säkert man får behålla skatteåterbäring vid inledande skuldsanering. Den utmäts ju inte om du har inledande men du kan få betala in återbäringen. Det fick jag göra.
Så du är medveten om det.
Precis … jag kommer spara min om dom frågar vad jag gjort av den och anser att jag behöver betala in den .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp