Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lång tid tar det att få svar genom Lendo?

Gjorde en ansökan imorse och angav min sambo som medsökande.
Efter ca 10 minuter stod det att jag fått beviljat från Ikano och WasaKredit.
Gick in på Lendo-sidan igen och tittade runt lite igen och såg plötsligt att man kunde fylla i en ruta "lösa lån och krediter". Den lilla rutan såg inte jag först då den var enormt liten.
Och ja, syftet med lånet är att lösa småkrediter och smålån.

Ringde upp Lendo som fixade till det och tydligen så började hela karusellen om från början igen.
Nu har det gått 4 timmar och det står bara att Ikano-banken har beviljat fast med komplettering.
Vad hände med WasaKredit? Vart försvann de plötsligt? De godkände ju mig imorse! :-(
Samt så undrar jag hur lång tid det tar att få svar från alla banker? Har väntat som sagt i 4 timmar nu.
Hjälp tack!

När jag sökte via Lendo, så dök de flesta erbjudande upp inom en timme eller två. Även om det står upp till 24h på deras sida så tror jag inte det kommer dyka upp några fler.

Angående varför Wasakredit försvann vet jag inte, men det går ju att ringa Lendo och höra med dom. Annars kan du ju ringa WasaKredit direkt själv och höra med dom med.

Wasakredit kanske inte erbjuder den typen av lån.

Om du söker som du gjorde första gången kommer dom kanske upp igen?

Wasakredit erbjöd mig lånet på det belopp jag hade ansökt, men så fort Lendo startade om hela ansökningen igen med rutan markerad så försvann Wasakredit:-(
Men om jag gör en ny ansökan så får jag väl en till förfrågan på UC väl?

Jag har ju kvar "knappen" till wasakredit i mailet, vad händer om jag klickar på den tro?

sen är det 5 banker som har nekat. de andra bankerna då? och är rädd för att ringa Lendo, då de kanske kör om systemet igen med 24 timmar och då blir det kanske en till UC på mig och min sambo...3 UC på samma dag..

Jag har ju kvar "knappen" till wasakredit i mailet, vad händer om jag klickar på den tro?

Om du vill ha det och har bestämt dig först har du inget att förlora på att testa :)

Om du vill ha det och har bestämt dig först har du inget att förlora på att testa :)

visserligen...men nu har jag väntat i över 7,5 timmar och inga nya banker har dykt upp, varken de som beviljar eller inte beviljar.och wasakredit är som bortblåst. är så förvirrad vad som hände när Lendo körde om allt? Varför dök inte wasakredit upp igen?
och vad händer om jag klickar på "välj wasakredit"? finns url:en kvar eller är jag "nollställd" hos wasakredit nu? kanske är den senaste förfrågan hos lendo som gäller, inte den första?
Min sambo vill vänta tills de där 24 timmarna har gått, men börjar tvivla på att det ens kommer att komma upp något mer...hade vart roligt att se vad Swedbank och de andra svarade....Men känns som att hoppet är ute:-(

Wasakredit kanske bara erbjuder lån av vanlig form och inte lån för att lösa skulder. Det är ju två olika typer av lån.

Någon som vet om Wasakredit ens ger ut den andra typen av lån? Annars är det ju inte så konstigt att dom försvann.

Dumt av Lendo att inte informera om detta då tycker jag då de gjorde om ansökan:-(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp