Hur lång tid tog det för inledande skuldsanering efter att du har ansökt skuldsanering?Jag fick inledande skuldsanering innan min löneutmätning hann komma igång.
Extremt långsam handläggning som medförde att en skuldsanering kom igång innan löneutmätning.
Vilket år sökte du ?Jag fick också inledande skuldsanering innan min löneutmätning drog igång. Sökte skuldsanering när det var bara 3 månaders väntetid innan besked kom om att jag fick inledande.
Släppte i juni och besked i augusti och ingenting hamnade hos KFM, vissa inte ens hos inkasso.
2022Vilket år sökte du ?
Det var mycket snabbt faktiskt!
Från 28:e maj till 28:e november.Hur lång tid tog det för inledande skuldsanering efter att du har ansökt skuldsanering?
Nej, det tog flera år innan jag berättade. Skämdes som ett djur när jag till slut inte orkade mörka längre. Jobbigt men nödvändigt.Och hon visste allt innan ni blev ihop?Du berättade?
Tråkigt att höra!Hos mig var det tyvärr tvärtom.
Du borde vara medveten om vilken person har du bredvid dig, tror inte det är så vanligt.Nej, det tog flera år innan jag berättade. Skämdes som ett djur när jag till slut inte orkade mörka längre. Jobbigt men nödvändigt.
Men med facit i hand: Det var bland det bästa jag gjort!
Och sedan hjälpte hon mig att få loss tummen att söka skusan.
Så nu kör vi med öppna kort om ekonomin och kan planera större inköp och semestrar på ett betydligt mognare sätt.
Tråkigt att höra!