Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid innan Fairlo skickar till inkasso.

Någon som vet vilket inkasso bolag fairlo skickar skulden till när den förfaller och hur lång tid tar det innan dom skickar till inkasso?

Min kom till Intrum men det kan vara olika. Det var efter 4 månader.

Jag har legat efter o frågade då var de skickar efter sitt eget inkasso (simpel inkasso) svaret jag fick då var Intrum.

Jag har legat efter o frågade då var de skickar efter sitt eget inkasso (simpel inkasso) svaret jag fick då var Intrum.
Hur länge har du legat efter och när skickades det till deras inkasso innan det gick vidare till intrum?

Det gick vidare rill deras eget inkasso efter en missad betalning på enbart den summan. Har som mest legat efter med 3 st o sen har jag haft tur att komma ikapp. Det var när jag frågade var de skickar de svarade att det är intrum .. prova kontakta dem via chatten för ev lösning.

Har haft annan skuld hos Intrum på ca 60 000 då var de helt okej att prata med o gick med på rimligt avbetalningsplan, har förstått att det kan variera.

Lycka till

Det gick vidare rill deras eget inkasso efter en missad betalning på enbart den summan. Har som mest legat efter med 3 st o sen har jag haft tur att komma ikapp. Det var när jag frågade var de skickar de svarade att det är intrum .. prova kontakta dem via chatten för ev lösning.

Har haft annan skuld hos Intrum på ca 60 000 då var de helt okej att prata med o gick med på rimligt avbetalningsplan, har förstått att det kan variera.

Lycka till
Tack för svar

Fairlo använder sig utav Intrum. Och dom säljer oftast sina förfallna krediter till Intrum och sedan är dom inte roliga att ha med ifall dom hamnar hos Invest. Just saying :)

Fairlo använder sig utav Intrum. Och dom säljer oftast sina förfallna krediter till Intrum och sedan är dom inte roliga att ha med ifall dom hamnar hos Invest. Just saying :)
På vilket sätt är invest inte roliga att ha o göra med? Så du menar att inkassobolaget intrum säljer sina skulder till ett annat inkassobolag som heter invest?

På vilket sätt är invest inte roliga att ha o göra med? Så du menar att inkassobolaget intrum säljer sina skulder till ett annat inkassobolag som heter invest?
Nej. Intrum har 3 avdelningar. Inkassoavdelning. Efterbevakning som t.ex äldre skulder samt folk med låg betalningsförmåga. Och sedan har du Intrum investment, skulderna är uppköpta och ägs av Intrum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp