Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur lång tid innan Betalningsanmärkning?

anmärkning får du när ärende hos kf gått till utslag.och du inte ens i närheten av det just nu.så du behöver inte oroa dig för anm.du har fått en påminellse.och nu har du fått ett datum på dig att betala så betala då.

jag har betalat orginalfakturor fasst jag vet jag fått en påminellse med extra avg men jag betalade den första räkningen ändå o det hände ingenting.det var tv licensen tror jag.de la på 75 spänn nu är det dax betala nästa period o de 75 kr är inte pålagda.men det beror kanske hur kräsna företagen är.

Det annorlunda med smslån än tvavgift och liknande för då läggs påminnelseavgiften på nästa räkning, men här rör det sig om en räkning på lånade pengar och är man allt för sen med att betala tillbaka sitt sms lån kan möjligheten att låna igen försämras. Så är det dock inte i detta fall hon betalar ju nästa vecka.

Du kan vara helt lugn... särskilt om det är OKmoney och Risicum... där tar det ca en 6-7 veckor innan en utebliven betalning tragglat sig igenom dubbla påminelser inkasso osv... men i regel så tar det en 8-10 dagar innan de skickar ut påminelse.. därefter så tar det ytterligare 8-10 dagar innan du får hem brev från något inkassobolag.. när du fått det så har du normalt 8 dagar att komma överens med inkassobolaget om en avb-plan eller att du kanske kan få någon vecka extra på dig. I vissa fall så kan inte inkasson erbjuda avbetalning.. allt hänger på vilket bolag du lånat från..

Men i ditt fall så är det lugnt.. du har Januari ut på dig innan det går till KF och ännulängre omdet gäller risicum och OK money..

Ska betala in alla lånen tisdag senast onsdag nästa vecka. Då kommer de ha pengarna senast fredag. Folkia sa att jag kunde lägga på 50 kr på orginal fakturan, men det känns väldigt tveksamt. Betalar in orginal fakturorna och sen kan jag eventuellt betala in "straffavgift" som kommer hem på posten senare. Har jag rätt?

MvH

Har du inte hunnit få någon påminnelseavi så betala med den faktura du har tycker jag så får du se om de skickar påminnelseavgift separat, huvudsaken är att huvudfakturan betalas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp