Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid har man på sig att skriva under betalningsföreläggande?

Hur lång tid brukar man få på sig att skriva under ett betalningsföreläggande när det väl kommer? Och hur lång tid efter det är påskrivet brukar inkomster efterfrågas? Tror att det kommer föreläggande under maj ( hoppas det dröjer till slutet av månaden) månad men juni är ändå sista månaden innan inkomsten rasar.Och jag vet att 10e är brytdatum för utbetalningar så rimligen bör väl inte utmätning hinna komma igång före juli?Och då finns inget betalningsutrymme ändå.

Inget utrymme? Men då kvittar del väl...skriv på skicka in och avvakta ett beslut om inget utrymme för att betala

Inget utrymme? Men då kvittar del väl...skriv på skicka in och avvakta ett beslut om inget utrymme för att betala
Från juli finns inget betalningsutrymme.Men före finns det och jag vill helst undvika det eftersom jag står mitt i en flytt samtidigt och det tar de säkert ingen hänsyn till.Jag ville få svar på hur länge det tar så jag inte får problem med kostnader runt flytten.

Det varierar, det kan dyka upp någon efter några veckor. Kan dröja ett par månader.
Går inte säga ett dugg om bär papperna för att fylla i inkomst kommer.

Från juli finns inget betalningsutrymme.Men före finns det och jag vill helst undvika det eftersom jag står mitt i en flytt samtidigt och det tar de säkert ingen hänsyn till.Jag ville få svar på hur länge det tar så jag inte får problem med kostnader runt flytten.
Det är väl bara att låta bli att betala för flytten också?

Det är väl bara att låta bli att betala för flytten också?
Du är rolig du.Tror inte adressändring tex skickar vidare posten utan att man betalar först.Jag vet att man måste betala när man hämtar det man ska köra allt i,det går ej undvika.Det finns säkert de som lämnar allt och bara flyttar men jag är inte en av dom.De saker jag har behöver jag ha,det är fortfarande 20 års garanti på vissa möbler.Jag flyttar till billigare boende för att minska utgifterna så det är ju nåt positivt i alla fall.Varför ska jag då ta in flyttfirma och inte betala?Jag kan ju köra allt själv med lite bärhjälp.

Du är rolig du.Tror inte adressändring tex skickar vidare posten utan att man betalar först.Jag vet att man måste betala när man hämtar det man ska köra allt i,det går ej undvika.Det finns säkert de som lämnar allt och bara flyttar men jag är inte en av dom.De saker jag har behöver jag ha,det är fortfarande 20 års garanti på vissa möbler.Jag flyttar till billigare boende för att minska utgifterna så det är ju nåt positivt i alla fall.Varför ska jag då ta in flyttfirma och inte betala?Jag kan ju köra allt själv med lite bärhjälp.
Adressändring är onödiga pengar om du har lite koll. Gratis på skatteverket sen ändrar du själv adressen hos de som inte hämtar adress via folkbokföring automatisk (myndigheter och en hel del till)

Adressändring är onödiga pengar om du har lite koll. Gratis på skatteverket sen ändrar du själv adressen hos de som inte hämtar adress via folkbokföring automatisk (myndigheter och en hel del till)
Det beror på hur man ser det.Har varit med om att det hade behövts och istället kom papper från en domstol bort som jag sen aldrig fick tag på pga privat hyresvärd som suttit och läst dom trots att det var privata handlingar om saker han inte hade med att göra.Så jag betalar hellre för adressändring med eftersändning för min egen integritet om inte annat.

Eftersändning är ganska vanligt att ha skulder för.
Det behövs inte eftersändning, ändra folkbokföringen är ju kostnadsfritt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp