Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid från samtal till inledande?

Hej! Jag har sökt skuldsanering, skickade in ansökan i början av juli och i torsdags så ringde så äntligen en handläggare. Jag skulle få besked inom två veckor sa hon.
Jag kan inte tänka på annat än det jäkla beskedet, nojjar och stressar upp mig nåt vansinnigt. Ni som blivit uppringda nyligen, hur lång tid tog det till besked om avslag/inledande?

De tog bara ett par dagar. Fick du ngt sms om att du skulle bli uppringd? Minns du va som stod i det? Kunde man bli uppringd vid ett senare tillfälle om man satt illa till? Jag fick avslag och tänker söka igen

De tog bara ett par dagar. Fick du ngt sms om att du skulle bli uppringd? Minns du va som stod i det? Kunde man bli uppringd vid ett senare tillfälle om man satt illa till? Jag fick avslag och tänker söka igen
Ja, jag fick sms, det stod:

”Hej!

Jag heter xxxx och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer: xxx
OBS! Du kan inte svara via SMS.

Med vänlig hälsning,xxxx
Handläggare skuldsanering
Tel: xxx
E-post: xxx”

Antar att man kan maila och be handläggaren att ringa nån annan dag om man inte har möjlighet att svara den dagen. (Jag vaktade telefonen som en hök hela dagen och svarade).

Jag fick samtalet vid 9 och vid 11 fick jag digital post om att jag hade fått inledande. Gick väldigt snabbt. Men därefter har jag inte hört ett ord från någon.

Jag fick samtalet vid 9 och vid 11 fick jag digital post om att jag hade fått inledande. Gick väldigt snabbt. Men därefter har jag inte hört ett ord från någon.
Ok! Hoppas det kommer ett beslut om mig på måndag…
Och OM jag mot förmodan får inledande så börjar väl nästa stress över om det blir avslaget tillslut ändå. Gaaaah

Ok! Hoppas det kommer ett beslut om mig på måndag…
Och OM jag mot förmodan får inledande så börjar väl nästa stress över om det blir avslaget tillslut ändå. Gaaaah
Förstår din stress! Jag trodde inte jag skulle få inledande, tror definitivt inte jag får godkänt. Räknar med ett avslag inom 4v. Dock är det ok då det också följer en motivering till varför. Då har jag ett tydligt mål att försöka uppnå. Tänker att oavsett är det bra och ett steg närmare åt rätt håll.

Du kan också kolla på poit om ditt namn står med där, kanske det redan gör?

Jag fick mitt besked ca 1 timme efter samtal.
Från inskickad ansökan till beviljad skuldsanering tog det ca 7 månader , det var också tiden som stod på hemsidan att det skulle ta.
Mina 7 månader gick smärtfritt och inget krångel på vägen men stressen innan det var klar önskar jag ingen.
Lycka till

Förstår din stress! Jag trodde inte jag skulle få inledande, tror definitivt inte jag får godkänt. Räknar med ett avslag inom 4v. Dock är det ok då det också följer en motivering till varför. Då har jag ett tydligt mål att försöka uppnå. Tänker att oavsett är det bra och ett steg närmare åt rätt håll.
Skriv gärna om hur det går för dig, om du vill.

Hej! Jag har sökt skuldsanering, skickade in ansökan i början av juli och i torsdags så ringde så äntligen en handläggare. Jag skulle få besked inom två veckor sa hon.
Jag kan inte tänka på annat än det jäkla beskedet, nojjar och stressar upp mig nåt vansinnigt. Ni som blivit uppringda nyligen, hur lång tid tog det till besked om avslag/inledande?
Om du tycker det är stressigt så vänta bara tills du ska gå igenom dina 3 veckor mellan beviljad och laga kraft. DET är en jobbig väntan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp