Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lång tid efter KF för att ta lån?

Jag tog bolån två veckor efter avslutad skuldsanering.
Nu var det många år sedan men jag tror inte att det ändrats.
Dagen efter dina 5 år är du helt fri och så länge du uppfyller kriterierna kan du låna till bil, bostad eller vad du vill.
Skulle vilja påstå att se flesta är lite återhållsamma beträffande nya lån efter skuldsanering men bostad o bil måste man ha.(bil om man bor på landet)
Tusen tack för svaret!

Okej, så cirka två veckor efter sista betalningen så är man "ren" i registret? Eller så går jag bara in på uc och beställer en kopia på mig själv :)

Hade du sparat ihop till handpenning el hur löste du det ?
Sparade allt jag kunde under saneringen och hade lite värdepapper som jag sålde.
Jobbade extra under hela saneringen och investerade i aktier o fonder.
Idag ligger man mestadels minus på alla poster men för några år sedan fanns det mera riskvilja i marknaden.
Du får äga aktier under din sanering men man ska vara försiktig.
Vid slutet av saneringen är det ingen konstighet om du lyckats spara ihop en slant.

Vänta gärna upp till 6 månader efter avslutad skuldsanering för att få bättre ränta.Det finns de som har spärr tills det gått 6 månader efter avslutad sanering däribland collector,resurs bank mfl.Ha lite tålamod om du kan.Har själv genomgått skuldsanering.

Vänta gärna upp till 6 månader efter avslutad skuldsanering för att få bättre ränta.Det finns de som har spärr tills det gått 6 månader efter avslutad sanering däribland collector,resurs bank mfl.Ha lite tålamod om du kan.Har själv genomgått skuldsanering.

Mina skulder ligger hos Legalis, Kredinor och Lowell som är under sanering. Utländska skulder två stycken ligger hos Lindorff International och Modhi.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp