Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lär man sig leva under tiden man har skulder?

absolut det tycker jag, du behöver strikta regler för dig själv dock. Självinsikt så du kan förstå om du faller tillbaka i gamla vanor.

Är väldigt individuellt också. kanske inte är rimligt att spara ihop till en sportbil som du inte behöver istället för att betala av skulder. Sportbil är väl extremt liksom men du förstår vad jag menar. Personligen unnar jag mig middag ute med vänner någon gång då och då.

sparar även för att kunna resa någonstans men har en tydlig budget och plan för hur jag vill betala av mina skulder.

Ja, jag tänkte nog mer likt ja som du sa mindre grejer ändå, äta ute absolut, ett frisörbesök, lite kläder, någon sak t.ex. av det man får över efter räkningar alltså :)
Nej någon sportbil finns det inte pengar till ändå! Haha Isåfall skulle det vara till en vanlig vettig bil om marginalerna varit större.

Jag tycker absolut att man kan göra det , betalar man ner sina skulder så ser jag inget fel med det om jag ska vara ärlig :) som denna månaden så behåller vi lite extra ... för det är semester och vi minskar ändå vår totala skuld med 18 000 kr ! Så absolut jag ser inget fel med det . Jag sparar 3000 kr mån som kommer låsas upp i december från mitt konto och där kommer det då finnas 30 000 kr sparat . Jag kommer ta 5000 kr och köpa en trevlig mobil för jag tycker personligen jag är värd det då :) så absolut unna dig om du kan . Även om man har löneutmätning så kommer jag unna mig saker för skulderna gå neråt :)

Lite så jag tänker också. Så man inte enbart är stenhård och straffar sig nästan. Utan mer att man köper något kontant som man vill ha som man kanske fått kämpa lite för :)

Lite så jag tänker också. Så man inte enbart är stenhård och straffar sig nästan. Utan mer att man köper något kontant som man vill ha som man kanske fått kämpa lite för :)
Helt rätt tänkt , känns faktiskt underbart när man köper något kontant istället för att klicka i faktura . Man förstår ju verkligen helt plötsligt hur mycket pengar man handlat på kredit .

Helt rätt tänkt , känns faktiskt underbart när man köper något kontant istället för att klicka i faktura . Man förstår ju verkligen helt plötsligt hur mycket pengar man handlat på kredit .

Eller hur, det förstår man, men den tiden är vi förbi nu! :)
Ibland trösttänker jag att de som skaffar massa stora grejer och lån kommer vara kvar där efter jag fått bort de mesta av mina. Tro mig är inte en skadeglad person alls egentligen men för att vända på sina tankar kan det kännas tröstfullt och hoppfullt att tänka så.

Eller hur, det förstår man, men den tiden är vi förbi nu! :)
Ibland trösttänker jag att de som skaffar massa stora grejer och lån kommer vara kvar där efter jag fått bort de mesta av mina. Tro mig är inte en skadeglad person alls egentligen men för att vända på sina tankar kan det kännas tröstfullt och hoppfullt att tänka så.
Man måste våga bryta lånandet vilka konsekvenser det än får , för jag personligen tror att man kommer aldrig komma ut det annars . Vad gör anmärkningar om man skulle bli fri från skulderna , anmärkningarna försvinner . Det är jobbigt att släppa det men enda vägen fram ser jag det som :)

Nån här inne som har lite tips?
Berätta lite osv.
Jag ha ansökt om skuldsanering igår.

Stora chanser bli beviljad. Är ensam med 2 barn heltid. Vart i kontakt med budget skuldrådgivning som hjälper mig med allt.

Mvh Johanna

Nån här inne som har lite tips?
Berätta lite osv.
Jag ha ansökt om skuldsanering igår.

Stora chanser bli beviljad. Är ensam med 2 barn heltid. Vart i kontakt med budget skuldrådgivning som hjälper mig med allt.

Mvh Johanna

Tips angående vad?

Hej allihopa! Längesedan jag var inloggad här nu. Jobbat med skulderna och jobbar än. Mår bättre generellt än när jag skrev här sist även om jag har mina svackor. Sedan sist har jag betalat av en kredit och ett lån på 30.000 som hade den högsta räntan. Nu är jag nästan halvvägs på en kredit och amorterar vidare på de andra. Lång väg att gå men kommit en bit. Ett lån på 56.000 är borta om ca ett år eller tidigare beroende på eventuellt jobb byte och löneökning. Vi får se. Längtar framåt.

Hej allihopa! Längesedan jag var inloggad här nu. Jobbat med skulderna och jobbar än. Mår bättre generellt än när jag skrev här sist även om jag har mina svackor. Sedan sist har jag betalat av en kredit och ett lån på 30.000 som hade den högsta räntan. Nu är jag nästan halvvägs på en kredit och amorterar vidare på de andra. Lång väg att gå men kommit en bit. Ett lån på 56.000 är borta om ca ett år eller tidigare beroende på eventuellt jobb byte och löneökning. Vi får se. Längtar framåt.

så kul att höra. Grymt jobbat också!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp