Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lär man sig leva under tiden man har skulder?

Phew! Betalat månadens räkningar. Alltid lite ångest innan men nu är det gjort. Ska jag se ljusa saker så har jag betalt av 10.000:- nu av en skuld som var på 30.000 när jag började. Mitt kreditbetyg har också sjunkt en siffra. Ville bara dela med mig av lite små ljusglimtar. Er pepp betyder mycket!

fan vad bra du är! Du ser med tiden ger saker med sig. För mig har det varit ett stort steg att sluta vara kortsiktig i mycket jag gör och sluta leta genvägar. Mycket mer långsiktigt perspektiv i allt.

fan vad bra du är! Du ser med tiden ger saker med sig. För mig har det varit ett stort steg att sluta vara kortsiktig i mycket jag gör och sluta leta genvägar. Mycket mer långsiktigt perspektiv i allt.
Helt rätt väg att gå ! Man tjänar på det långsiktigt !

Tack! Det kanske är det som är det bästa som du säger. Acceptans, tålamod och belöna sig själv ibland?

Phew! Betalat månadens räkningar. Alltid lite ångest innan men nu är det gjort. Ska jag se ljusa saker så har jag betalt av 10.000:- nu av en skuld som var på 30.000 när jag började. Mitt kreditbetyg har också sjunkt en siffra. Ville bara dela med mig av lite små ljusglimtar. Er pepp betyder mycket!

Bravo. Varför ska du ha ångest över något som styr dig åt rätt håll? Precis som du skriver så ska du se ljusglimtarna. Ångest ska du inte ha när du betalar månadens räkning, se det som att varje betalning du gör för dig närmare ditt mål att vara skuldfri :)
Som du själv märker blir skulden lägre, ditt kreditbetyg har sjunkit en siffra.
Allt detta är din belöning för att du kämpar.

@2pac @johanc84 Tycker ni det är ok att spara ihop till något som man själv vill göra/ha medan man jobbar med skulderna? Som typ belöning, hålla uppe gnistan?

absolut det tycker jag, du behöver strikta regler för dig själv dock. Självinsikt så du kan förstå om du faller tillbaka i gamla vanor.

Är väldigt individuellt också. kanske inte är rimligt att spara ihop till en sportbil som du inte behöver istället för att betala av skulder. Sportbil är väl extremt liksom men du förstår vad jag menar. Personligen unnar jag mig middag ute med vänner någon gång då och då.

sparar även för att kunna resa någonstans men har en tydlig budget och plan för hur jag vill betala av mina skulder.

absolut det tycker jag, du behöver strikta regler för dig själv dock. Självinsikt så du kan förstå om du faller tillbaka i gamla vanor.

Är väldigt individuellt också. kanske inte är rimligt att spara ihop till en sportbil som du inte behöver istället för att betala av skulder. Sportbil är väl extremt liksom men du förstår vad jag menar. Personligen unnar jag mig middag ute med vänner någon gång då och då.

sparar även för att kunna resa någonstans men har en tydlig budget och plan för hur jag vill betala av mina skulder.
Du är så klok :)

@2pac @johanc84 Tycker ni det är ok att spara ihop till något som man själv vill göra/ha medan man jobbar med skulderna? Som typ belöning, hålla uppe gnistan?
Jag tycker absolut att man kan göra det , betalar man ner sina skulder så ser jag inget fel med det om jag ska vara ärlig :) som denna månaden så behåller vi lite extra ... för det är semester och vi minskar ändå vår totala skuld med 18 000 kr ! Så absolut jag ser inget fel med det . Jag sparar 3000 kr mån som kommer låsas upp i december från mitt konto och där kommer det då finnas 30 000 kr sparat . Jag kommer ta 5000 kr och köpa en trevlig mobil för jag tycker personligen jag är värd det då :) så absolut unna dig om du kan . Även om man har löneutmätning så kommer jag unna mig saker för skulderna gå neråt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp