Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur lär man sig leva under tiden man har skulder?

Ja, absolut. Min sambo bryr sig rätt lite om statusgrejer och är ingen fan av att resa, trivs bra i naturen, så det är nog mest jag som någonstans fortfarande vill ha det där livet med semesterresor i Europa och nya kläder. Skönt att ha någon att prata med och också drömma framåt med, för slutmålet hägrar ju. Vi är färdiga med betalplanen sommaren 22, har skuldsanering med anmärkning kvar ett år efter (vilket helt ärligt är skitsamma för mig, jag ser sommaren 22 som mitt mål).

Jag förstår det. Bor ni i hus?
Ja, precis om 2 år kan ni ju faktiskt börja spara till en resa, mer kläder och mycket annat kul. Skönt att diskutera med fler. Även om jag inte har skulder hos KF. Så lever vi ju i princip under samma förutsättningar. Får jag fråga hur ni hamnade i skuldfällan?

Jag förstår det. Bor ni i hus?
Ja, precis om 2 år kan ni ju faktiskt börja spara till en resa, mer kläder och mycket annat kul. Skönt att diskutera med fler. Även om jag inte har skulder hos KF. Så lever vi ju i princip under samma förutsättningar. Får jag fråga hur ni hamnade i skuldfällan?

ja, vi bor i hus (som vi lyckligtvis fick behålla). Min sambo har haft ett spelmissbruk som han fått hjälp att behandla.

För att vara ärlig... 200 kkr i skulder är inte speciellt mycket. Är du 31 år, så är mitt råd att bita ihop något/några år och sedan är du skuldfri.

Var strikt och hård mot dig själv och följ en bra ekonomisk plan, så har du snart ditt liv tillbaka, och du är redo att träffa kärleken och bilda familj :)

Det sa min släkting som "coachar" mig också att det är inte så stor skuld som det kunde ha varit.
Jag kämpar på, men fan så tufft det är. Skönt ändå att prata med personer här så man slipper känna sig så himla ensam om det.

Tack så mycket Tycker det är sä kämpigt och man ångrar sig mycket dagligen.
Ja, släktingen kanske betalar in det så länge så får jag betala hen sen.

Även jag skulle vilja be dig fokusera på det positiva i det hela. Skulden är trots allt inte SÅ stor. Du är ännu ung och arbetar. Du har en släkting som kan hjälpa dig (?). Du är inte så ensam som du känner dig.

Vad gäller att träffa någon så är det bara att köra med öppna kort relativt tidigt och så får det sker ske. Mycket mer kan man inte göra. Jag tror det finns många med förnuft och förståelse.

Tack så mycket Tycker det är sä kämpigt och man ångrar sigmycket dagligen.
Ja, släktingen kanske betalar in det så länge så får jag betala hen sen.

Det sa min släkting som "coachar" mig också att det är inte så stor skuld som det kunde ha varit.
Jag kämpar på, men fan så tufft det är. Skönt ändå att prata med personer här så man slipper känna sig så himla ensam om det.

Din släkting har helt rätt. Vad får du ut i lön varje månad?
Lägg alla pengar du får över på att beta av skuld för skuld - kör snöbollseffekten så du märker skillnaden snabbare.

Alltid lättare att vara öppen och prata om livets utmaningarna, generellt vill ju vi människor stötta och hjälpa till med goda råd. Du är ju på inget sätt ovanlig, det är många som har skulder i vårt samhälle.

@Molly89

Du skriver att du har 200.000 i olika låneskulder och att det knappt går runt. Har du sökt samlingslån på det via lendo/advisa? Vad har du för inkomst.

Skulle bli ca 2000kr i månaden om du tar det på 12 år samlat på 1 lån och en räkning. Sen ammortera när du kan.

Du måste samla ihop det om det är smslån och dylikt du pratar om. Har du jobb blir det ingen stor månadskostnad.

släng iväg en ansökan direkt på 200k (räkna exakt belopp först med alla lån, delbetalningar, klarna, slutfaktura på mobil, krediter, kreditkonton, smslån, blanco, billån osv) om du inte tänkt på det.

Många beviljar ett samlingslån på det beloppet om det är allt man har.

Senast ändrad:
Många sköter det också helt digitalt. UC förfrågan kommer till kivra. Remember, collector och bank norweigan brukar bevilja vet jag om du inte har många förfrågningar genom uc . Där får du godkänna med bank id sen registrera in e-faktura/autogiro. Så kommer inga papper alls.

men mitt råd är att samla allt omedelbart om du bara sitter med en massa smslån/kontokrediter.

skulle du inte bli beviljad hela beloppet så kommer det stå max det belopp du blir beviljad. Så sök på hela och ser vad du får.

1 förfrågan till 38 banker via advisa. Någonstans är jag nästan säker på att du blir beviljad 200k

https://advisa.se

Senast ändrad:
Hej Molly,

Liknande situation här. Samma belopp som du har, och inget jobb har jag heller. Måste låna som en galning varje månad för att kunna betala av alla räntor (jag har hur många sms lån som helst). Går precis som du bara runt och tänker på pengar hela tiden men kommer aldrig riktigt loss, och man bara sitter och väntar på ett mirakel dag ut och dag in. Jag hamnade här pga både spelberoende och för en övertro på ett sidoprojekt (vilket ju också är en slags gambling - att satsa allt man har, och inte har, på ett och samma kort).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp