- Meddelanden
- 629
- Mottagna reaktioner
- 484
- Poäng
- 527
Bästa "garanterad avkastning", som är 100% säker är att amortera så mycket man bara kan.
"Eventuell avkastning" minus räntan på lånade pengar drar ner vinstmarginalen rejält.Bra råd om man ska låna till spel eller att konsumera men om man kan investera deg till avkastningen som slår ”räntan” då är det en annan femma tycker jag.
Scandinavian Airlines System...
Har inte lånat till investeringar än men kommer att göra det när det kommer rätt tillfälle.Har redan amorterat lånet på 90k(20 kvar).Det finns inte orimlighet om man får tillräckligt bra avkastning för sina investeringar men räntan för lånade pengar måste vara lågt om man ska lyckas."Eventuell avkastning" minus räntan på lånade pengar drar ner vinstmarginalen rejält.
Att få investera i korta positioner kräver dels likvider samt även god kreditvärdighet.
Att folk lånar pengar till investeringar på börsen är för mig en gåta, det faller på sin egen orimlighet.
Avråder starkt
Inga mellan namn som börjar med A…Scandinavian Airlines System...?
Lycka tillHar inte lånat till investeringar än men kommer att göra det när det kommer rätt tillfälle.Har redan amorterat lånet på 90k(20 kvar).Det finns inte orimlighet om man får tillräckligt bra avkastning för sina investeringar men räntan för lånade pengar måste vara lågt om man ska lyckas.
Tack vore bra(kortsiktiga) placeringar är jag fri från KF.Så vad andra gör bryr jag mig inte.
Alla är vi vuxna här och det är lite löjligt att man får råd typ avråder starkt.Tack för omtanke men jag är tillräckligt gammalt att ta mina egna beslut.Gör inte det själv och problemet är utraderat eller hur?
Återkommer när jag belönar mig att investera i det som jag tror på men inte med namnet på aktie.Kan ge eventuellt köp kurs för att lättare summera resultatet när jag dra mig ur.
Att belåna med den egna portföljen som säkerhet för att få hävstång är inte speciellt ovanligt.Har inte lånat till investeringar än men kommer att göra det när det kommer rätt tillfälle.Har redan amorterat lånet på 90k(20 kvar).Det finns inte orimlighet om man får tillräckligt bra avkastning för sina investeringar men räntan för lånade pengar måste vara lågt om man ska lyckas.
Tack vore bra(kortsiktiga) placeringar är jag fri från KF.Så vad andra gör bryr jag mig inte.
Alla är vi vuxna här och det är lite löjligt att man får råd typ avråder starkt.Tack för omtanke men jag är tillräckligt gammalt att ta mina egna beslut.Gör inte det själv och problemet är utraderat eller hur?
Återkommer när jag belönar mig att investera i det som jag tror på men inte med namnet på aktie.Kan ge eventuellt köp kurs för att lättare summera resultatet när jag dra mig ur.
Att belåna med den egna portföljen som säkerhet för att få hävstång är inte speciellt ovanligt.
Varit sugen ett par gånger...
Som sagt, aldrig använt själv...Men höjer risken rejält. Jag har en värdepapperskredit på någon miljon eller så på avanza, brukar inte nyttja mer än den räntefria delen i värsta fall
Känner nån som har belönat sina egna portföljen men 3 mille men skulle aldrig vågat med så stor belöning.Max en tredje del!!Att belåna med den egna portföljen som säkerhet för att få hävstång är inte speciellt ovanligt.
Varit sugen ett par gånger...
Kör bara körKänner nån som har belönat sina egna portföljen men 3 mille men skulle aldrig vågat med så stor belöning.Max en tredje del!!