Hur länge syns namnet i POIT? Läste här och där men hittar lite olika svar. Är det ett eller två år? Från beslut eller från inledande?
Det tror jag blir svårt då det är samma regler för alla.Verkar vara 24 månader som inledande skuldsanering och beslutad skuldsanering syns?
Någon som vart i kontakt med dom och frågat om man kan ta bort uppgifterna efter säg 6 månader?
Man kan ju kolla om man vill med dom. Gör man en GDPR förfrågan på att ta bort all infor så vet jag inte hur POIT kan motivera att ha kvar informationen efter att bankerna har rapporterat in allt, KFM har fått in uppgifterna, man har fått besked och tiden för att överklaga skuldsanering löpt ut.Det tror jag blir svårt då det är samma regler för alla.
Man kan ju kolla om man vill med dom. Gör man en GDPR förfrågan på att ta bort all infor så vet jag inte hur POIT kan motivera att ha kvar informationen efter att bankerna har rapporterat in allt, KFM har fått in uppgifterna, man har fått besked och tiden för att överklaga skuldsanering löpt ut.
Efter det när namnet på POIT inte fyller någon funktion längre så måste väll GDPR gälla om man vill ta bort uppgifterna tidigare än 24 månader bort, eller har jag missat något?
Vad skulle den informationen vara till nytta för säg månad 7-24 innan det försvinner automatiskt, om man ber dom ta bort informationen efter 6 månader.