Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur länge syns betalningsanmärkningar och skuldsanering hos KFM?

Såhär svarar ChatGPT

”Om en myndighet begär ett registerutdrag från Kronofogden, kommer uppgifter om en avslutad skuldsanering att synas under en period av tre år efter att den har avslutats. Detta gäller oavsett om uppgifterna inte längre är synliga på Mina sidor hos Kronofogden.

Däremot, om skuldsaneringen har avslutats för mer än tre år sedan, bör informationen inte längre vara synlig för myndigheten vid en begäran om registerutdrag.

Så även om du inte ser uppgifterna på Mina sidor, kan de fortfarande vara synliga för en myndighet som begär ut ett registerutdrag från Kronofogden, beroende på hur lång tid det har gått sedan avslutningen”

Om detta är sant tycker jag att det är bedrövligt. Att man aldrig blir fri.

Senast ändrad:
Bör...

Hur vanligt är det att ett företag begär registerutdrag?
Det normala borde väl ändå vara tt det är bet.anmärkningar samt ev. skuldsaldo som kollas.
Vid vilka tillfällen kan det tänkas vara befogat att ett företag begär registerutdrag?

Hur vanligt är det att ett företag begär registerutdrag?
Det normala borde väl ändå vara tt det är bet.anmärkningar samt ev. skuldsaldo som kollas.
Vid vilka tillfällen kan det tänkas vara befogat att ett företag begär registerutdrag?
Tror inte företag kontaktar KFM särskilt ofta. Om det inte är en säk klassad tjänst. Osäker på om det ens är okej.
Utan man tar en lättare kredit upplysning och utdrag ur belastningsregister.

Tror inte företag kontaktar KFM särskilt ofta. Om det inte är en säk klassad tjänst. Osäker på om det ens är okej.
Utan man tar en lättare kredit upplysning och utdrag ur belastningsregister.
Vad innehåller en lättare kreditupplysning?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp