Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur länge kan man ha löneutmäting?

Det kan göras om det är nödvändigt men görs knappast i normalfallet.
Får man fråga i vilka fall det anses vara nödvändigt? Tex information om fordon, konton på en som inte finns hos KF?
Får personen i fråga information om det?

Förstår egentligen varför men vill bara dubbelkolla så jag är på rätt bana

Får man fråga i vilka fall det anses vara nödvändigt? Tex information om fordon, konton på en som inte finns hos KF?
Får personen i fråga information om det?

Förstår egentligen varför men vill bara dubbelkolla så jag är på rätt bana

Om du är en vanlig löntagare som dragit på dig för mycket skulder är det nog inte nån större fara att andras konton kollas.
Fordon på sambo kollas nog mer frekvent.

Om du är en vanlig löntagare som dragit på dig för mycket skulder är det nog inte nån större fara att andras konton kollas.
Fordon på sambo kollas nog mer frekvent.
Då var det som jag trodde.
Finns det någon anledning till att sambos tillgångar kollas frekvent, är det för att se om det tillkommer bilar etc med tiden? Har inte sambon rätt att äga en bil för oändligt mycket pengar om denne inte har skuld?

Edit: nu har det drivit ifrån TS ämne så kanske ska flytta diskussionen någon annanstans för framtida sökningar

Då var det som jag trodde.
Finns det någon anledning till att sambos tillgångar kollas frekvent, är det för att se om det tillkommer bilar etc med tiden? Har inte sambon rätt att äga en bil för oändligt mycket pengar om denne inte har skuld?

Edit: nu har det drivit ifrån TS ämne så kanske ska flytta diskussionen någon annanstans för framtida sökningar

Jodå, men den kan ju tillhöra gäldenären enligt kronofogden.

Jodå, men den kan ju tillhöra gäldenären enligt kronofogden.
Eftersom du inte svarade på frågan i vilka fall kf kan gå in i folks konton som inte har nåt med kf att göra antar jag att du menar
Det kan göras om det är nödvändigt men görs knappast i normalfallet.
Eftersom du inte svarade så gissar jag att sånt görs när men begått ekonomiska bedrägerier mot staten eller nåt..

Eftersom du inte svarade på frågan i vilka fall kf kan gå in i folks konton som inte har nåt med kf att göra antar jag att du menar

Eftersom du inte svarade så gissar jag att sånt görs när men begått ekonomiska bedrägerier mot staten eller nåt..

Jag svarade. Det är ok att gissa:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp