Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur länge kan man ha löneutmäting?

Jag upphävde det beslutet pga att jag förstod info fel. Tog bara ett par dar så ringde gäldenären och påtalade felet och ville att löneutmätningen skulle tillbaka

Hahaah vilken hjälte.

Nej det stämmer inte. Tillgångsutredning är gjord på både mig och min sambo i samband med att löneutmätningen inleddes. De fann en släpvagn skriven på sambon varvas det även var här på ett hembesök.
Nu väcker jag en gammal tråd men hamnade ni båda på utmätning eller bara du? KF tittar väl inte vad sambo har för tillgångar om denne inte har skuld hos KF?

Nu väcker jag en gammal tråd men hamnade ni båda på utmätning eller bara du? KF tittar väl inte vad sambo har för tillgångar om denne inte har skuld hos KF?

Kan kf visst göra

Nu yrar du väl? Kf kan väl inte gå in på ens sambos konton som inte har nåt med kf att göra och rota bara för att denne bor med nån som har skulder till kf?

Det finns ju andra tillgångar än bankkonton kanske, men det går ta in kontouppgifter på en sambo om man anser det nödvändigt

Det finns ju andra tillgångar än bankkonton kanske, men det går ta in kontouppgifter på en sambo om man anser det nödvändigt
så du menar exempelvis att om du bor med nån som har skulder till kronofogden så kan dem gå in i din bank och ta dina pengar bara för att du bor med nån som inte kan betala sina skulder som du inte har nåt att göra med? Det låter väldigt olagligt .. Så berätta gärna vad du menar när du säger att det kan göras om det är nödvändigt så alla slipper vara oroliga här inne nu

så du menar exempelvis att om du bor med nån som har skulder till kronofogden så kan dem gå in i din bank och ta dina pengar bara för att du bor med nån som inte kan betala sina skulder som du inte har nåt att göra med? Det låter väldigt olagligt .. Så berätta gärna vad du menar när du säger att det kan göras om det är nödvändigt så alla slipper vara oroliga här inne nu

Det kan göras om det är nödvändigt men görs knappast i normalfallet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp