Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge behålla nya lönen

Hej , jag har ett halvtidsjobb idag som jag har löneutmätning på , from januari kommer jag få ett nytt jobb som går att kombinera ihop med halvtidsjobbet. Hur länge tror ni jag kan behålla hela lönen innan kronofogden kan se den nya lönen ?behöver betala av privatpersoner . Mvh Nisse

Smartast är nog ringa in själv och säga till att du bytt arbetsgivare så går det ju snabbare, men om du inte vill så antar jag det tar 3-4 månader :)

Hej , jag har ett halvtidsjobb idag som jag har löneutmätning på , from januari kommer jag få ett nytt jobb som går att kombinera ihop med halvtidsjobbet. Hur länge tror ni jag kan behålla hela lönen innan kronofogden kan se den nya lönen ?behöver betala av privatpersoner . Mvh Nisse
När jag bytte jobb så såg dom inte detta förren i april året efter då det nya jobbet fanns på deklarationen. så i praktiken skulle du väl kunna få behålla allt fram till maj-juni 2024... Dock så har jag för mig att du är skyldig att anmäla att du har ett till jobb...

När jag bytte jobb så såg dom inte detta förren i april året efter då det nya jobbet fanns på deklarationen. så i praktiken skulle du väl kunna få behålla allt fram till maj-juni 2024... Dock så har jag för mig att du är skyldig att anmäla att du har ett till jobb...
Och vad sa du till dom då när detta hände dig ? Har massa familjeskulder jag gärna vill betala av .

Nuförtiden registeras skatten månadsvis på Skatteverket om jag inte har fel. Så det kan gå snabbt att upptäcka ny arbetsgivare som betalar in skatt, om nu KFM vill det såklart

Nuförtiden registeras skatten månadsvis på Skatteverket om jag inte har fel. Så det kan gå snabbt att upptäcka ny arbetsgivare som betalar in skatt, om nu KFM vill det såklart
Det stämmer.

Känner en som har utmätning på sitt extra jobb, han jobbar extra på ett annat jobb och fått fullt betalt i 3 månder nu utan att han behövt betala nått. Jag antog att dom inte visste om jobbet än kanske .

Känner en som har utmätning på sitt extra jobb, han jobbar extra på ett annat jobb och fått fullt betalt i 3 månder nu utan att han behövt betala nått. Jag antog att dom inte visste om jobbet än kanske .
KFM kollar inte per automatik löpande, men förr eller senare ser de det, som vid t e x en tillgångsutredning.

Det är helt omöjligt att svara på eftersom ingen här vet när KFM gör tillgångsutredning på dig.
Min egen erfarenhet är att det inte kommer att hända något förrän nästa gång det görs.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp