Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur länge bör man vänta mellan två samlingslån?

Hej folket!

Om rubriken lyder så undrar jag vad ni har för erfarenheter råd kring väntetiden mellan två samlingslån.

jag tog ett lån i mitten av förra månaden och imorgon har det passerat exakt 30 dagar.
Mitt mål är att söka ännu ett samlingslån denna månaden och jag undrar om ni möjligtvis kan tipsa om hur länge jag bör vänta innan jag gör detta?

Jag har givetvis googlat runt men problemet är att jag får väldigt olika svar. Vissa sidor skriver 30 dagar, andra skriver 45. Någon skrev t.o.m. 6 månader!

vad är era erfarenheter?

Jag hade väntat 45 dagar.

Svaret kan vara olika då banker har olika spärrtid.

Gäller det enbart mellan samlingslån eller även mellan låneansökningar hos två olika banker?

Om jag förstår dig rätt, så gäller det alla typer av låneansökningar. Dock hos samma bank, så att det finns en färsk uc hos en annan bank bör inte aktivera spärrtid.

Om jag förstår dig rätt, så gäller det alla typer av låneansökningar. Dock hos samma bank, så att det finns en färsk uc hos en annan bank bör inte aktivera spärrtid.
Sedan finns det säkert banker som per automatik avslår ansökningar om det finns en nyligen tagen ff, oavsett vilken bank som tagit den.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp