Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lägga fram?

Pratat med en psykolog med och skulderna ni är typ 2 år alltså varken spelat eller shoppat annat än nödvändiga saker sällan.
Ok. Ja det är du själv som bestämmer om risken är värt det. Det kan inte jag göra. Jag hoppas bara din familj får ta del av orsakerna till skulderna.

Ok. Ja det är du själv som bestämmer om risken är värt det. Det kan inte jag göra. Jag hoppas bara din familj får ta del av orsakerna till skulderna.
Måste fundera på det men kan hon bsrs lösa 150 tusen så slipper jag hamna hos Kronofogden..Tack för svar!

90% av alla med missbruk har haft ett återfall inom dom första 4-5åren tyvärr.
Antingen inom det dem tidigare missbrukade eller inom något annat.

Detta är något en missbrukare alltid måste ha i bakhuvudet, för att förhindra sig själv från att ta ett återfall.

Med det sagt, verkar du räkna kallt med att din mamma ska låna dig pengar?
Hon kanske inte ens är villig till att göra det.

Det finns ingen möjlighet för dig själv att få ett samlingslån på 450 000.
Har du inte belönat dig de senaste 2åren och dessutom har god inkomst borde det inte vara en omöjlighet?

Måste fundera på det men kan hon bsrs lösa 150 tusen så slipper jag hamna hos Kronofogden..Tack för svar!
Många inbillar sig att KFM är det värsta som kan hända. Det är det inte. Vid exempelvis utmätning vet man exakt vad man har över varje månad. Man slipper jaga pengar till att betala lån hela tiden. Man blir 10 år äldre pga den stressen. Även om man samlar lån så försvinner ju inte lånebeloppet. Det kan vara bra att få lugna ner sig. Betala av och komma till insikt. Du kan dessutom inte ta ett enda lån under tiden. Hur mycket kostar dessa lån i månaden?

Detta är något en missbrukare alltid måste ha i bakhuvudet, för att förhindra sig själv från att ta ett återfall.

Har du inte belönat dig de senaste 2åren och dessutom har god inkomst borde det inte vara en omöjlighet?
Det vet jag såklart inte och utgår ifrån men vi hsr en väldigt nära relation så tror vi tillsammans kan komma på en lösning,

Jag är ju belånad mer än 1,5 ggr min inkomst så får inget mera samlingslån.

Det vet jag såklart inte och utgår ifrån men vi hsr en väldigt nära relation så tror vi tillsammans kan komma på en lösning,
Vet hon om ditt missbruk?

Du frågar hur du ska lägga upp detta? Är det en nära relation om du inte berättat att du har lån på strax under en miljon pga spel och shopping?

Många inbillar sig att KFM är det värsta som kan hända. Det är det inte. Vid exempelvis utmätning vet man exakt vad man har över varje månad. Man slipper jaga pengar till att betala lån hela tiden. Man blir 10 år äldre pga den stressen. Även om man samlar lån så försvinner ju inte lånebeloppet. Det kan vara bra att få lugna ner sig. Betala av och komma till insikt. Du kan dessutom inte ta ett enda lån under tiden. Hur mycket kostar dessa lån i månaden?
Jsg ver och funderar på släppa om min mamma och jag inte kommer på en annan lösning. Lån/månad
Nordea: 3500 kr per månad
Fairlo: 1700 kr/månad
Klarna: 5000 kr totalt (typ 300 kr/månad)!
DNB: 1500 kr
Marginalen: 4200 kr
Resurs: 1300 kr
Loanstep; 1100 kr
Slantar: 950 kr
Qliro: 1200 kr
Jotex: 700 ke
Ellos: 1000 kr

Det är allt och blir mycket ur trots bra lön..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp