Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur kommer krisen drabba oss skuldsatta?

I USA började man med att utmäta folks bostäder. När situationen blev ohållbar skrev man istället av folks skulder. Men då hade redan miljoner blivit hemlösa plus att Wall Street hade fått nödlån för ett par miljarder.

Det var lite det jag tänkte, men många här saknar ju dyra fastigheter eftersom att man är så skuldsatt eller fått utmätning.
Då borde man kanske inte drabbas lika hårt?

Jag ser bara fördelar

Blir det en rejäl kris sjunker bostadspriserna, perfekt för mig om 4 år när saneringen är klar. Under tiden om ekonomin kraschar antar jag att inneboende och kollektiv blir vanligare, vilket också är perfekt för mig som inte kan få ett förstahandsboende tills saneringen är klar

I USA började man med att utmäta folks bostäder. När situationen blev ohållbar skrev man istället av folks skulder. Men då hade redan miljoner blivit hemlösa plus att Wall Street hade fått nödlån för ett par miljarder.

Det utmäts här också, och säljs pga pantsättning. Usa har vissa stater andra regler, tex att man inte är betslningsskyldig för sina bolån, i stället är kopplingen till panten stenhård. Följden är att känner man att kåken blir lite dyr så är det bara att packa och åka förbi banken och lämna in nycklarna. Resskulden kan inte jaga en sedan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp