Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kollar Kfm min inkomst vid löneutmätning.

Det är fel ! Kollade igen på kfm sida och där ska man uppge sin lön först . Sen finns det en ruta där man fyller i extrainkomst . Man fyller i alla sina uppgifter och sen görs en beräkning. Beräkningen diffar exakt på vad jag tjänar på extrajobbet . Så förhållsbeloppet minskade när jag uppgav min extrainkomst .
Nej. Ditt förbehållsbelopp är alltid detsamma. Det har inget med inkomst att göra. Sen kan man tjäna för lite för att något ska kunna utmätas på lönen.
Enda gången ditt förbehållsbelopp ändras pga arbete är när du har kostnader för att t.ex ta dig till och från arbetet. I övrigt har din inkomst inget att göra med hur stort ditt förbehållsbelopp beräknas.

Ex. Ditt förbehållsbelopp är beräknat till 10,000:- i månaden och det är beräknat att du har utbetalt 16,000 i månadslön då beräknas det att ditt förbehållsbelopp är 10,000 (det du får behålla varje månad) och att din utmätning är 6,000 varje månad.

Skulle du sen vara sjuk 2 dagar i mars månad så din lön utbetald efter skatt och innan utmätning är 14,500 så får du ändå utbetalt 10,000 men enbart 4,500 utmäts och skickas till KFM.
Skulle du sen en månad jobba 2 dagars övertid och ha ut 17,000 efter skatt så är utmätningen fortfarande 6,000 och 11,000 utbetalas till ditt konto (om du inte har maxbeslut, då utmäts 7,000).

Skulle du sen få löneökning i april som gäller from april lönen så kommer ditt förbehållsbelopp ändå vara 10,000 (det du alltid får behålla) men din utmätning kan eventuellt ändras då mer beräknas kunna utmätas.

Ojj det var utförligt och bra ! Tack ! Man är väldigt ny på detta området så jag behöver få så mycket info som möjligt så inget går fel .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp