Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hur klara en separation med skulder

Som rubriken lyder: står kanske inför en separation.
Mycket tankar och oro nu. Hur i hela friden ska det gå? Vi har barn också.
Hur ska man klara sig själv: blir svårt att hitta bostad med skulder. Vi bor i storstad också så hyresrätt är svårt. Livet är så jävla jobbigt nu...

Finns det någon som har gått igenom eller går igenom liknande eller bara någon som har några råd att ge eller bara stöttning.

Inte kul. Men inte nattsvart. Jag avslutade för länge sedan ett långt förhållande när mitt skuldberg var som värst. Det och mitt mående gick ut alldeles för mycket över relationen. Ensam var det för mig enklare att få någorlunda koll på ekonomin och sedan kunde jag börja om med både "mig själv och livet". Förhoppningsvis kan det bli liknande för dig, även om bostadsfrågan förstås är stressande. Har du anmärkningar? Annars ska väl en hyresrätt ändå inte vara helt omöjligt.

Ja du... jag skulle kolla om det finns någon jag kan bo hos tills jag kommit på fötter om jag inte hade råd med hyra/eller ville spara mer.
Hade skippat skulder om det var ont om pengar till nödvändiga saker som mat. :/ eller betalat mindre lån först och låtit andra gå vidare om jag var tvungen att låta vissa förfalla. Sökt bättre betalt jobb om du inte redan har det. Sålt saker som du inte behöver.
släktingar kanske kan hjälpa om man vågar erkänna att det ingår skulder i separationsbilden.
Skickar en stöttande tanke.

Inte kul. Men inte nattsvart. Jag avslutade för länge sedan ett långt förhållande när mitt skuldberg var som värst. Det och mitt mående gick ut alldeles för mycket över relationen. Ensam var det för mig enklare att få någorlunda koll på ekonomin och sedan kunde jag börja om med både "mig själv och livet". Förhoppningsvis kan det bli liknande för dig, även om bostadsfrågan förstås är stressande. Har du anmärkningar? Annars ska väl en hyresrätt ändå inte vara helt omöjligt.
Bostadsfrågan är värst. Har inga anmärkningar men det är svårt att hitta hyresrätt.

Ja du... jag skulle kolla om det finns någon jag kan bo hos tills jag kommit på fötter om jag inte hade råd med hyra/eller ville spara mer.
Hade skippat skulder om det var ont om pengar till nödvändiga saker som mat. :/ eller betalat mindre lån först och låtit andra gå vidare om jag var tvungen att låta vissa förfalla. Sökt bättre betalt jobb om du inte redan har det. Sålt saker som du inte behöver.
släktingar kanske kan hjälpa om man vågar erkänna att det ingår skulder i separationsbilden.
Skickar en stöttande tanke.
tack <3

Sist jag separerade hade jag och min dåvarande partner förvisso bara 35 000 i skulder, men jag erbjöd mig att betala allt eftersom det var jag som hade dragit på mig dem. I dag har jag och min fru över en mille i skulder, men förvisso inga planer på separation.

Skulle så bli fallet så hade jag försökt hyra i andrahand eller bo hos släktingar. Långt ifrån optimalt, men kanske en nödvändighet. Omställningen ska ju bli så minimal som möjligt för barnen. Råder även att berätta om läget för anhöriga så att de kan hjälpa till åtminstone mentalt om inte ekonomiskt.

Om du inte har anmärkningar ska det väl inte vara omöjligt att hitta bostad, men det beror ju helt på vart du bor och jobbar och hur du vill/behöver bo och hur mycket du kan betala i hyra, samt hur varaktigt boendet ska vara. Leta andrahandsbostäder på Blocket?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp