Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kan jag tjäna 40-50.000 relativt snabbt

Ensamstående med 5 barn, jobbar heltid, har skusan 17 mån kvar..(yey!:) ) , behöver dock få ihop ca 40-50k relativt snabbt för att betala av privata skulder som stressar sönder mig.

Detta gör jag redan

-Avslutat onödiga abbonemang
-Säljer allt jag kan och inte behöver
-Sett över matkostnader , försäkringar , odyl

Finns det nått jobb man kan göra hemifrån med veckovis betalning/månatlig betalning utan investering?

Andra tips mottages tacksamt!
Det kanske inte ger så mycket som du vill tjäna, men alla bäckar små.

Nu ser jag du jobbar heltid, men är du kanske ledig på helgerna? Erbjud dig vara hund, katt, djur, barnvakt mot betalning. Nu vet jag inte behovet där just du bor, men landet lockar ju naturligtvis här för både barn och djurägare, och folk vill åka på semester, ha en ledig helg, och avlastning ibland. Kan vara värt att tänka på om det är en möjlighet för dig samtidigt som du hjälper någon annan.

Svara på undersökningar. Ger inte så mycket, men några hundra i månaden.

Bor du på landet, så antar jag du har någon form av tomt. Så/odla massa grönsaker, plocka bär, frukt om möjligheten finns senare sen i år när det är säsong. Kanske kan du sälja lite vid bra skörd, eller ta till vara på själv och komma ner ytterligare i matkostnad för er i familjen.

Har du någon kreativ förmåga? Duktig på att fotografera, pyssla, teckna, måla etc? Sälj/erbjud dina tjänster. Gör reklam på lokala sidor, häng upp lappar, stå på marknader/torg och sälj.

Bli kontaktperson åt någon person som passar dig. Uppdraget brukar oftast betyda att man träffar någon, gör något tillsammans, pratar, eller bara umgås. Finns olika uppdrag beroende på personens behov man är kontaktperson åt, men brukar ofta handla om några timmar per månad, uppdelat veckovis. Ger också några hundra, plus betald aktivitet man eventuellt följer med på.

Det finns även liknande uppdrag inom äldreomsorgen, där du är behjälplig någon äldre person som behöver hjälp med handling, umgås, baka, laga mat och liknande, likt kontaktperson och som kan handla om någon/några timmar här och där. Finns något som heter något med "gubb"-, men tappat namnet nu på företaget som lanserar tjänsten.

Beroende på hur och var du bor, men om du redan haft inneboende, kan du tänka dig ha en inneboende och ta ut lite hyra för? Bor du "bra" till, med bra förbindelser, så är säkert studenter eller veckopendlare intresserade av kanske bara ett rum.

Det kanske inte ger så mycket som du vill tjäna, men alla bäckar små.

Nu ser jag du jobbar heltid, men är du kanske ledig på helgerna? Erbjud dig vara hund, katt, djur, barnvakt mot betalning. Nu vet jag inte behovet där just du bor, men landet lockar ju naturligtvis här för både barn och djurägare, och folk vill åka på semester, ha en ledig helg, och avlastning ibland. Kan vara värt att tänka på om det är en möjlighet för dig samtidigt som du hjälper någon annan.

Svara på undersökningar. Ger inte så mycket, men några hundra i månaden.

Bor du på landet, så antar jag du har någon form av tomt. Så/odla massa grönsaker, plocka bär, frukt om möjligheten finns senare sen i år när det är säsong. Kanske kan du sälja lite vid bra skörd, eller ta till vara på själv och komma ner ytterligare i matkostnad för er i familjen.

Har du någon kreativ förmåga? Duktig på att fotografera, pyssla, teckna, måla etc? Sälj/erbjud dina tjänster. Gör reklam på lokala sidor, häng upp lappar, stå på marknader/torg och sälj.

Bli kontaktperson åt någon person som passar dig. Uppdraget brukar oftast betyda att man träffar någon, gör något tillsammans, pratar, eller bara umgås. Finns olika uppdrag beroende på personens behov man är kontaktperson åt, men brukar ofta handla om några timmar per månad, uppdelat veckovis. Ger också några hundra, plus betald aktivitet man eventuellt följer med på.

Det finns även liknande uppdrag inom äldreomsorgen, där du är behjälplig någon äldre person som behöver hjälp med handling, umgås, baka, laga mat och liknande, likt kontaktperson och som kan handla om någon/några timmar här och där. Finns något som heter något med "gubb"-, men tappat namnet nu på företaget som lanserar tjänsten.

Beroende på hur och var du bor, men om du redan haft inneboende, kan du tänka dig ha en inneboende och ta ut lite hyra för? Bor du "bra" till, med bra förbindelser, så är säkert studenter eller veckopendlare intresserade av kanske bara ett rum.
Grymt bra tips! Tack! Har dock 5 barn mellan 2 och 16 år och är ensamstående så hund/katt/ barnvakt går bort har tillräckligt att vakta här hemma med egna inneboende ryms ej har inga lediga rum:/ men ska fnura på odlingen, har en vanlig tomt bor i villaområde i en by utanför samhället så inte " landet landet" och vi har just nu ca 2m snö så odlingen får vänta ska kolla undersökningar på internet när barnen lagt sig osv:)

Någon som jobbat som chattoperatör ?

Tagit bort kommentarer då dom ej är relevanta för min frågeställning.

Jag har pratat med min handläggare så vet vad som gäller:) söker nu tips på extra inkomst för att få bort privata skulder

Du har ingen handläggare. Det finns ingen som kan ge dig ett besked som gäller. Bra att veta

Privata skulderna, ingår dom inte i skuldsaneringen då?

Så är det. När en sanering vunnit laga kraft så har den handl man haft gjort sitt och framtida omprövningar kan hamna hos vem som helst
De kommer framförallt absolut inte till den som fattat beslutet. Blir alltid en annan

Grymt bra tips! Tack! Har dock 5 barn mellan 2 och 16 år och är ensamstående så hund/katt/ barnvakt går bort har tillräckligt att vakta här hemma med egna inneboende ryms ej har inga lediga rum:/ men ska fnura på odlingen, har en vanlig tomt bor i villaområde i en by utanför samhället så inte " landet landet" och vi har just nu ca 2m snö så odlingen får vänta ska kolla undersökningar på internet när barnen lagt sig osv:)

Någon som jobbat som chattoperatör ?
Jag "anmälde" mig som chattoperatör för att kolla vad det var. Nej, rekommenderar inte. Nu handlade det i mitt fall inte om "sex", men proceduren var krånglig att komma in i, och i detta fall handlade det om att gå in på olika sidor och ge bra betyg till resmål på deras sida. Dels, rent moraliskt, kunde jag inte ljuga och nedvärdera mig där, men du ska också vara extremt snabb med att svara för att överhuvudtaget kunna tjäna något, vi pratar om 2-3 meddelande i minuten.... Inget jag rekomenderar, men andra kanske har andra erfarenheter.

Du har ingen handläggare. Det finns ingen som kan ge dig ett besked som gäller. Bra att veta

Privata skulderna, ingår dom inte i skuldsaneringen då?
Jo fick höra det här för första gången nej inte det dom är såpass nya...läs min senare kommentar om vad skulden gäller...‍

Jo fick höra det här för första gången nej inte det dom är såpass nya...läs min senare kommentar om vad skulden gäller...‍
Lyckligtvis är ny skuldsättning inte längre skäl för att bli av med skuldsaneringen

Jag trodde att tråden handlar om ”

Hur kan jag tjäna 40-50.000 relativt snabbt”​

Men helt plötsligt onödiga svar, som vanligt.

Hur som. Kan nån annan svåra på TSs frågan :thinking: ? Verkar intressant.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp