Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kan jag förlänga betalnings tiden hos kronofogden??

När jag äntligen trodde att jag hade blivit kvitt allt skit o ÄNTLIGEN kommit på grön kvist så nä. Sjukskrivning en månad o hamnade efter igen suck.

Har en räkning från lindorf på 1500 kr försökte skjutsa fram datumet elr göra upp om en avbetalnings plan men fick inte...så nu har den gått vidare till kronofogden.

En skuld från klarna konto delbetalning,skulle fått en avbetalningsplan där men då krävde dom ett belopp på 2 tusen kr direkt o dom pengarna hade ja ikke så nu gick den oxå vidare till kronofogden på ca 6200kr

Väntar nu på delgivnings kvittona som kommer nån gång nästa vecka. Funderar på o bestrida båda ärendena? o på så sätt blir processen längre,då kanske ja hinner betala allt på 2-3 månader...

Elr hur fasen ska man gö?? :(

Det du får göra är det vanliga

1) vänta in föreläggande
2) släng
3) påminnelse kommer
4) vänta minst 8-9 dagar du kan ringa kfm varje dag och kolla om den hunnit gå till delgivning om så är fallet delger du dig själv över telefon
5) bestrid

Det man också kan göra för att tjäna mera tid är att innan första brevet kommer ringer du och säger att du bytt address och vill ha dem till en annan. Du lämnar din nya address - dock kommer första brevet inte hinna komma dit utan du ringer då några dagar senare och bet dem nu skicka en kopia till din nya address igen - här flyttar kfm fram hela processen ett antal dagar.

Ringde kronofogden i fredags och inget har kommit in till dom än:( så jag väntar tills det från klarna och det från linddorf kommit in sen bestrider jag båda ärendena då o håller tummarna att de tar extra långt tid så ja hinner betala av det :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp