Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur kan jag få godkänd av klarna fast jag har kronan?

Om du VET att du har ett missbruk då kan du även göra något åt det.
Det där är inte en okej inställning

Bättre du söker hjälp för ditt missbruk än att du lånar pengar för att du kan.
De sjukaste är inte att de lånar ut, det är att du trots att du ansökt om skuldsanering försöker låna mer pengar!

Du borde inte bli berättigad en skuldsanering då du inte är redo för en.
Grejen med missbruk är väl just att man inte gör logiska genomtänkta saker. Jag har spelat mig till över 1 miljon i skulder. När jag låg på hälften tog jag också lån. Det var för att förbättra och lösa jobbiga smålån men det förvärrade allt eftersom jag fortsatte spela. Har man inte ett missbruk är det lätt att tänka att det bara är att sluta missbruka. Hade det varit så så hade det här forumet inte varit nära på så aktivt som det är idag

Grejen med missbruk är väl just att man inte gör logiska genomtänkta saker. Jag har spelat mig till över 1 miljon i skulder. När jag låg på hälften tog jag också lån. Det var för att förbättra och lösa jobbiga smålån men det förvärrade allt eftersom jag fortsatte spela. Har man inte ett missbruk är det lätt att tänka att det bara är att sluta missbruka. Hade det varit så så hade det här forumet inte varit nära på så aktivt som det är idag
Sen håller jag såklart med om att personen inte ska få igenom en skuldsanering i nuläget. Men det är en annan sak än att säga till en person med missbruk att den har en dålig inställning

Då får man hoppas att han inte får skuldsanering tills han får sitt missbruk under kontroll.

Missbruk _kan_ man ha under kontroll, man slutar inte vara en missbrukare bara för att man inte missbrukar för stunden.
Man får inte heller återfall, man tar återfall.

Det finns mängder med missbrukare som har sina missbruk under kontroll. Att använda sitt missbruk som en ursäkt är dåligt, det visar enbart att man är fullt medveten om sitt missbruk men inte gör något åt det.

Som i detta fall. Okej han ansökte, men han kunde närsom ha stoppat! Ej tagit emot pengar. Hört av sig till Klarna och bett dem låsa honom.
Tagit kontroll över situationen.

Då får man hoppas att han inte får skuldsanering tills han får sitt missbruk under kontroll.

Missbruk _kan_ man ha under kontroll, man slutar inte vara en missbrukare bara för att man inte missbrukar för stunden.

Det finns mängder med missbrukare som har sina missbruk under kontroll. Att använda sitt missbruk som en ursäkt är dåligt, det visar enbart att man är fullt medveten om sitt missbruk men inte gör något åt det.

Som i detta fall. Okej han ansökte, men han kunde närsom ha stoppat! Ej tagit emot pengar. Hört av sig till Klarna och bett dem låsa honom.
Vissa kan det, ja. Några behöver bara falla en gång, andra tar återfall gång på gång fast det förstör livet för dom. Jag har suttit på möten med personer som är fullt medvetna om sitt spelmissbruk och hur det påverkar dom själva och alla dom älskar. Ändå fortsätter dom. En kvinna som var med på möten varje vecka tog livet av sig för att hon inte kunde sluta missbruka. Tror inte man kan förstå hur djupt ett missbruk kan vara . Ursäktar det alla handlingar som missbruket för med sig? Nej. Men det kan förklara varför man tar ologiska beslut. Det finns ingen mall för hur alla kan hantera sina missbruk

Jämför samma resonemang med någon som har ett alkoholmissbruk. ”Ok, han gick och handlade alkohol men han kunde närsomhelst hällt ut allt. Eller hört av sig till systemet och förklarat situationen och bett om att få lämna tillbaka allt. Han var medveten om sitt missbruk men kunde ha slutat dricka efter första ölen. Tagit kontroll över situationen.”

Jämför samma resonemang med någon som har ett alkoholmissbruk. ”Ok, han gick och handlade alkohol men han kunde närsomhelst hällt ut allt. Eller hört av sig till systemet och förklarat situationen och bett om att få lämna tillbaka allt. Han var medveten om sitt missbruk men kunde ha slutat dricka efter första ölen. Tagit kontroll över situationen.”
Har du arbetat med missbrukare?

Det har jag. Det de flesta av dem som lyckas har gemensamt är att de har just gjort det.
De har köpt alkohol, cigaretter eller vad de nu än missbrukar och sedan inte brukat det utan kommit till förstånd och mer eller mindre bestämt att nej, de ska inte bruka detta. Därefter slängt/gett bort eller på annat sätt förverkat det dem missbrukar.

De som inte lyckas däremot, är de som köper saker och sedan "ska sluta igen så fort jag druckit upp allt jag har"
Då har man sällan valt att ändra sitt beteende och kommit så långt i processen att man klarar av att sluta missbruka.
Troligen för att man själv inte är redo ännu. Inte redo att släppa taget, redo att bemöta allt det de innebär att sluta bruka. För det handlar sällan bara om abstinensen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp