Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur i hel* lägga in Ferratum i samlingslån

När man betalar in till ferratum (kontokredit) gör man det från sidan via kort eller trustly.

På deras sida står det att betalning ej får ske från tredje part.

Hittar heller inget ocr nummer.

Ni som betalat ferratum genom samlingslån med lösenkrav hur har ni lagt in det till banken?
Screenshot_20240412-204201_Samsung Internet.jpg

Jag fick alltid en faktura till min mail. När jag sen fick samlingslån i februari så betalade jag bara totalsumman som stod på fakturan och det funkade utan problem.
Jag hade ju inte lösenkrav, men hade alltid tillgång till OCR.

Jag fick alltid en faktura till min mail. När jag sen fick samlingslån i februari så betalade jag bara totalsumman som stod på fakturan och det funkade utan problem.
Jag hade ju inte lösenkrav, men hade alltid tillgång till OCR.
Hade du ferratum lån eller kredit?
Tänker också på att lån inte får betalas av tredje part.

Jag hade kontokredit.
Har väl fortfarande det, för har inte avslutat den och får nåt mail i veckan om att jag har pengar att ta ut för at "lyxa till vardagen" eller som "hjälp vid oväntade situationer".

Följ nedanstående instruktioner finns info hur du ser ditt OCR-nummer och hur du gör för att gå tillväga om du vill slutbetala ditt lån.:)

Bilagor

• Screenshot_2024-05-09-16-15-05-155_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-05-09-16-15-05-155_com.android.chrome.jpg
    765.5 KB · Visningar: 233
Problemet är att betalningen för att slutbetala lånet kommer att komma från tredje part vilket står att det inte får? Samlingslånet jag har fått vill själva betala in

Om du betalar själv betalar direkt när du loggar in så gjorde jag , betalade hela summan sen kontaktade dem att avsluta mitt kontokredit som de oxå gjorde med varning att jag får aldrig låna igen. Konstigt beteende, om man slutbetalar lånet behöver de inte vara sura. Däremot om någon annan betalar då ska de betala till deras bank/postgiro och ditt OCR nummer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp